گروه مسکن- مهدیس فرقانی: این روزها فایل واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت در بازار مسکن شمال تهران هم عرضه می‌شود. این فایل‌های پیشنهاد شده به بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در شمال تهران خلاف اظهار نظر برخی از مشاوران املاک را بیان می‌کند، چراکه اکثر دلالان فعال بازار مسکن در شمال تهران مدام اصرار دارند تا به متقاضیان اثبات کنند که قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن در شمال تهران تحت هر شرایطی کاهش نخواهد یافت. آنها برای توجیه این ادعای خود از خریداران یا متقاضیان خاص که همیشه در بازار معاملات مسکن حضور دارند، خبر می‌دهند. اما ستون امروز نبض بازار با استناد به فایل‌های معرفی شده در سایت «ایران فایل» تعدادی از واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت در شمال تهران را معرفی می‌کند.

برای مثال یک واحد مسکونی ۱۳۰ متری نوساز درخیابان اندرزگو واقع در فرمانیه متری ۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده درحالی‌که برخی واحدهای مشابه آن بین ۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تا ۱۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.

از سوی دیگر ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به‌عنوان قیمت هر متر مربع یک واحد یک سال ساخت ۷۸ متری در خیابان کاشانک (نیاوران) از سوی مالک اعلام شده است درحالی‌که میانگین قیمت منطقه بین ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تا ۱۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان است. این فروشنده‌ها با اعلام قیمت پایین‌تر، زودتر می‌توانند واحد خود را به بازار عرضه کنند.

فهرست ارزان‌ترین آپارتمان‌های شمال تهران