پخش سریال مهران مدیری قطعی شد

گروه فرهنگ و هنر: نوروز ۹۴ قرار است برای تلویزیون اتفاقی منحصربه‌فرد را رقم بزند. حضور دوباره مهران مدیری با مجموعه طنز ۹۰ قسمتی در جعبه جادویی و بازگشت دوباره برنامه کودک به کنداکتور پخش شبکه اول سیما پس از ۵ سال در کنار پخش مجموعه‌های محبوب تلویزیونی از جمله مجموعه کلاه قرمزی و سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی و مستندهای متنوع، شاخص‌های این دوره منحصربه‌فرد در تاریخ این سال‌های صدا و سیماست. همه این اخبار در نشست مطبوعاتی معاونت سیما و مدیران شبکه‌های مختلف تلویزیون برای برنامه‌های نوروز ۹۴ یک هفته مانده به عید اعلام شد.

شبکه یک

تحویل سال: برنامه «اینجا آینده» ویژه‌برنامه تحویل سال نو است که از ساعت ۲۰ روز جمعه با اجرای علی ضیا تا زمان لحظه تحویل سال از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

سریال‌ها: سریال «فوق سری» مجموعه نوروزی شبکه یک سیما انتخاب شده است که ساعت ۲۲ در ایام نوروز پخش می‌شود. همچنین برنامه

«روزگار مادری» جایگزین برنامه «سین مثل سریال» شده است که این برنامه علاوه‌بر سریال‌ها به موضوع زن و مقام شامخ مادر می‌پردازد. این برنامه با اجرای امیرحسین مدرس روی آنتن می‌رود.

کودک و نوجوان: بازگشت گروه کودک و نوجوان به شبکه یک سیما نیز یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که نوروز امسال کلید می‌خورد. این گروه از ابتدای سال آینده با بازپخش برنامه‌های خاطره‌انگیز دوران گذشته کار خودش را آغاز می‌کند.

سینمایی‌ها: این شبکه همچنین ۲۱ فیلم سینمایی را در ایام نوروز پخش می‌کند که شامل فیلم‌های ایرانی، خارجی و تولیدی شبکه است که براساس مناسبت‌های مختلف روی آنتن می‌رود.

شبکه دو

تحویل سال: ویژه برنامه تحویل سال نو «بهار در خانه» از زمان اذان مغرب تا اذان صبح ادامه دارد و با محوریت خانه و خانواده و مقام زن روی آنتن می‌رود. این برنامه براساس شعار«اقتصاد و فرهنگ» شعار برنامه را «خانواده مولد» قرار داده است و طیف وسیعی از ایثارگران، همسران، ورزشکاران و هنرمندان در آن حضور خواهند داشت.

کودک و نوجوان: همچنین مجموعه «کلاه قرمزی» ویژه نوروز برای پخش در حال تولید است که از ششم فروردین ماه روی آنتن می‌رود.برنامه «محله گل و بلبل» با اجرای عموپورنگ از دیگر برنامه‌های نوروز این شبکه است.

سینمایی‌ها: به گفته محمدرضا جعفری‌جلوه، مدیر این شبکه، در ارائه آثار خوب و برجسته سینمای ایران و جهان در دو نوبت صبح و عصر مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی، انیمیشن و کودک و نوجوان را پخش می‌کند.

شبکه سه

تحویل سال: ویژه برنامه بهار نارنج با اجرای احسان علیخانی از ساعت ۱۹ آغاز و تا سه بامداد و پس از سال تحویل نیز ادامه دارد.

سینمایی‌ها: برای مخاطبان شبکه سوم سیما نیز، ۱۹ فیلم سینمایی ایرانی و خارجی برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته شده که از سه‌شنبه ۲۶ اسفند پخش فیلم‌های سینمایی آغاز می‌شود.

سریال‌ها: همچنین سریال ۶ قسمتی کوچه‌های خواب به کارگردانی سیدمجید موسویان از ۲۹ اسفند پخش خود را شروع می‌کند. سریال در حاشیه به کارگردانی مهران مدیری از ششم فروردین روی آنتن شبکه سه سیما قرار می‌گیرد که تا پیش از ایام ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

شبکه پنج

تحویل سال: این شبکه براساس تعریف جدیدش که از استانی به شبکه سراسری تغییر پیدا کرده است از ۲۰ اسفند ماه با برنامه جنگ بهاری شو و اجرای بهمن هاشمی و برنامه مثلث با اجرای امیراحمدی به استقبال نوروز می‌رود. همچنین فرش بهشت به تهیه کنندگی محمد قنبری، ویژه برنامه تحویل سال نو است که به گفته مدیر این شبکه در حال گفت‌وگو با مجریان مختلفی برای اجرا است.

سینمایی‌ها: پخش فیلم‌های لاک پشت‌های نینجا، شب در موزه ۳ و پسر حوا، دختر آدم از دیگر برنامه‌های پیش از سال تحویل شبکه است.

۱۸ فیلم سینمایی در باکس اصلی و ۱۵ فیلم کودک در باکس تماشاخانه قرار دارد.

سریال‌ها: سریال سر به راه، هر شب ساعت ۲۰:۱۵ از این شبکه پخش می‌شود.

کودک و نوجوان: برنامه بچه‌های دیروز، بچه‌های امروز با اجرای گیتی خامنه از دیگر برنامه‌های شبکه است.