دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان از اجرای موفق طرح هم کدسازی در این استان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق این شرکت و هماهنگی بین همه مراکز توانستیم ظرف ۲۴ ساعت این طرح را بدون هیچ مشکلی در استان اجرا کنیم. کریم آرمات اظهار کرد: این طرح ۳۰ مهرماه امسال با هدف افزایش رفاه مردم در همه شهرهای استان اجرایی و هدف آن بهبود کیفیت ارتباط و کاهش هزینه‌های مردم در تماس‌های تلفن شهری بوده است.

وی درخصوص فعالیت‌های شرکت مخابرات خوزستان در سال ۹۳ تصریح‌کرد: شرکت مخابرات در زمینه سرویس‌های تلفن ثابت، سیار و دیتا در مجموعه استان خدمات ارائه می‌دهد. البته در بعضی از زمینه‌ها شرکت‌های دیگری نیز فعالیت می‌کنند، اما در زمینه تلفن ثابت، شرکت مخابرات تنها ارائه‌کننده خدمات است.

آرمات عنوان کرد: حدود ۱۸۵۰ سایت همراه اول مناطق استان، روستاها، جاده‌های اصلی و فرعی را پوشش می‌دهند و این شرکت در مجموع بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن‌همراه را تحت پوشش دارد که در سال جاری با هدف ارتقای سطح خدمات و افزایش کیفیت کار پروژه‌های نوسازی را در سطح این شبکه‌ها انجام داده است. وی درخصوص برنامه‌های سال آینده در بخش تلفن همراه اول اظهار کرد: نوسازی شبکه‌های مناطق شمال و شرق استان در این بخش در دستور کار سال آینده است که شهرهای دزفول، اندیمشک، شوش و هفت تپه در مناطق شمالی و شهرهای ایذه، باغملک، بهبهان و رامهرمز نیز در شرق استان واقع است.

مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان در زمینه خدمات دیتا که از دیگر خدمات ارائه شده توسط این شرکت است، خاطرنشان کرد: در بخش دیتای تلفن ثابت، خانگی و واگذاری پهنای باند فعالیت‌های متعددی صورت گرفته است. بیش از ۱۵۳ مرکز شهری و ۱۹۷ مرکز روستایی وجود دارد که خدمات دیتا را به مشتریان ارائه می‌دهند.

آرمات بیان کرد: در بخش ADSL خانگی ۱۴۰ هزار مشترک فعال در استان با برند شرکت مخابرات این خدمات را دریافت می‌کنند که احتمال افزایش تعداد مشترکان وجود دارد و برنامه ما برای سال آینده جذب ۱۰۰ هزار مشترک جدید در بخش خدمات ADSL خانگی دراستان است. وی افزود: نوسازی و تقویت لایه اصلی و ثانویه شبکه در بخش دیتا از دیگر اقدامات بوده که در این زمینه ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و این آمادگی وجود دارد که ۱۰۰ هزار پورت در سال آینده نصب و راه‌اندازی شود. وی درباره خدمات تلفن ثابت در سطح استان گفت: در این بخش حدود ۴۵ هزار مشترک جدید جذب و بیش از ۳۸ میلیارد تومان در سال‌جاری سرمایه‌گذاری شده است که تا قبل از پایان سال، امیدواریم این تعداد به ۵۰ هزار مشترک جدید برسد.

آرمات تصریح کرد: تکمیل پروژه‌هایی از محل خدمات اجباری دولت از دیگر اقدامات بوده که در قالب آن ۱۰۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و کمتر از ۲۰ خانوار از ارتباط مخابراتی برخوردار شده است و این مناطق عمدتا شامل مناطق صعب‌العبور بوده‌اند و پوشش خدماتWLL و GSM روستایی به این مناطق رسیده است.

وی ادامه داد: برنامه سال آینده این شرکت در زمینه تلفن ثابت، جذب ۶۰ هزار مشترک جدید و نصب و راه‌اندازی ۶۰ کافوی نوری و ارائه سرویس تلفن ثابت برای نقاط حاشیه‌ای استان است.

آرمات درباره حجم کلی سرمایه‌گذاری شرکت مخابرات خوزستان در بخش‌های مختلف گفت: در مجموع ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سال‌جاری در بخش‌های مختلف مخابراتی صرف شده که حدود ۴۸ میلیارد تومان به بخش خدمات تلفن ثابت و دیتا و ۶۲ میلیارد تومان آن به بخش خدمات تلفن سیار اختصاص داشته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان درباره راه‌اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه اظهارکرد: نسل سوم در ۱۲ شهر استان راه‌اندازی شده است. در بخش نسل چهارم (G۴) در سطح اهواز تعدادی سایت در حال نصب و راه‌اندازی است که برنامه توسعه‌ای در این بخش به سال آینده موکول می‌شود. وی افزود: خوزستان بیشترین تعداد شهر را در زمینه راه‌اندازی نسل سوم تلفن همراه در کشور به خود اختصاص داده که از این حیث اولین استان کشور محسوب می‌شود. همچنین خوزستان از نظر بار ترافیکی، بالاترین حجم ترافیک دیتای مورد استفاده مشترکان را پس از استان تهران دارا است.