گروه مسکن- مهدیس فرقانی: با نزدیک شدن به فرا رسیدن سال جدید، نرخ اجاره هفته‌ای برخی از ویلاها در شهرهای پررفت و آمد شمالی به مرز ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید! بازار داغ قراردادهای ویلا و سوئیت‌های اجاره‌ای، دو روز بیشتر با تعطیلات نوروز فاصله ندارد و تصمیمی که برخی از مالکان ویلا و سوئیت‌داران برای مسافران نوروزی امسال در نظر گرفته‌اند تفاوت قیمت اجاره بها در نیمه اول و نیمه دوم تعطیلات است.

بررسی‌ها توسط «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد، مالکانی که ویلا یا سوئیت‌های خود را آماده اجاره ۲۴ ساعته یا هفتگی کرده‌اند جز خودشان ارگان یا مسوول دیگری، دخالتی در تعیین میزان اجاره بها ندارند.

طبق گفته صاحبان ویلا ارزش‌گذاری ویلاها و سوئیت

بر اساس متراژ، کیفیت بنا، نوع امکانات رفاهی، میزان مسافت تا دریا، جنگل و مراکز خرید، عمر بنا و مبله بودن است.

برای مثال: در منطقه‌ای بین سیسنگان و نور یک ویلای دوبلکس با کلیه امکانات و مبله در هفته اول در ازای هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ هزار تومان و در هفته دوم ۴۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین ویلایی به متراژ ۱۲۰ متر مربع نوساز مبله با چشم‌انداز کوه، دریا، جنگل در ۱۵ کیلومتری رامسر در هفته اول برای هر یک روز به مسافران، ۳۰۰ هزار تومان و در هفته دوم ۲۵۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

از سوی دیگر یک میلیون تومان به عنوان اجاره هر روز، ویلایی دوبلکس ۵ خوابه با ۴ سرویس بهداشتی داخل شهرک نمک آبرود، برای ایام عید از سوی مالک در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این عنوان بهترین منطقه جنگلی نوشهر، برای ویلایی دوبلکس ۲ خواب، لوکس با کلیه امکانات برای هفته اول و هفته دوم عید، به ارزش ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

از طرف دیگر در منطقه خزر شهر جنوبی در بهترین فرعی یک ویلای ۳ خوابه در۱۰۰۰ متر زمین در ازای یک شبانه روز ۸۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

همچنین در نمک‌آبرود اجاره یک ویلای ۲۰۰ متری، دوبلکس و مبله یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

اجاره بها و قیمت فروش ویلا در شمال