قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده در آبان سال ۹۲، حدود ۳۴۰ هزار واحد راکد در سطح کشور وجود داشت که طی دو سال اخیر ساخت‌و‌ساز آنها به‌طور کامل متوقف شده بود. احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: در یک سال و چند ماه فعالیت دولت یازدهم، باوجود کمبود منابع با حمایت‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی از این تعداد ۲۳۰ هزار واحد فعال شدند و ساخت ‌وساز آنها از سر گرفته شد و برای فعال کردن ۱۱۰ هزار واحد راکد دیگر هم برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تعداد پروژه‌های راکد مسکن مهر در استان‌ها و شهرهای مختلف مشخص است، بر این اساس مشکلات را شناسایی کردیم و برنامه‌های لازم را برای پیشبرد پروژه‌ها به استان‌ها ارائه دادیم. در تلاش هستیم با ارزیابی مشکلات و مسائل بتوانیم شرایطی را فراهم آوریم تا در استان‌هایی که بیشترین پروژه راکد را دارند بتوانیم وضعیت را بهبود بخشیم.

مهرآبادی در این‌باره توضیح داد: براساس مطالعات و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید طرح‌هایی در دست تهیه است که هدف از این مطالعات استخراج شیوه‌نامه‌هایی به منظور اتمام این پروژه‌ها است.

وی افزود: در دولت یازدهم حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده و اگر تعداد افراد خانوار در هر یک از این واحدها را چهار نفر در نظر بگیریم، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این واحدها ساکن شده‌اند.