خبرگزاری مهر: شرکت هوآوی از دو محصول جدید خود در بازار تلفن‌های همراه هوشمند رونمایی کرده است که به گفته مدیران این شرکت تا مدت‌ها پرچمداران اصلی هوآوی خواهند بود. `استفاده از آلومینیوم یکپارچه در این دو محصول جدید حرف اول و آخر را می‌زند. در ظاهر شاید این تصور به ذهن خطور کند که این دو محصول جدید الهام گرفته از iPhone ۶ باشند اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه دنیایی از تفاوت و ویژگی‌های خاص در آنها می‌شویم.

P۸ در حد و اندازه تلفن‌های همراه هوشمند استاندارد است که با ۴/ ۶ میلی‌متر ضخامت به راحتی در دست جای می‌گیرد. اما غول اصلی یعنی فبلت P۸max کمی بیشتر یعنی ۸/ ۶ میلی‌متر ضخامت دارد. هر دوی این محصولات رزولوشن (تفکیک‌پذیری) ۱۰۸۰ پیکسلی دارند. هوآوی از فناوری Quad HD در ساخت نمایشگر آنها استفاده کرده و این درحالی است که سایر پرچمداران تولیدکنندگان تلفن‌های همراه هوشمند نیز به استفاده از این فناوری روی آورده‌اند. نکته مهم دیگر کیفیت تصویر در این دو محصول است. هوآوی PPI مدل P۸ با صفحه نمایشگر ۲/ ۵ اینچی را ۴۲۳ پیکسل و مدل P۸max با صفحه نمایشگر ۸/ ۶ اینچی را ۳۱۹ عنوان کرده که تقریبا در بالاترین سطح پرچمداران تمام تولیدکنندگان اصلی تلفن‌های همراه هوشمند در دنیا قرار دارد.

هوآوی برای مدل P۸ از باتری ۲۶۸۰ میلی آمپری و برای مدل بزرگ‌تر یعنی P۸max از باتری با توان قابل‌توجه ۴۳۶۰ میلی‌آمپری استفاده کرده است. در هر دوی این محصولات از سیستم‌عامل اندروید نسخه ۵ Lollipop استفاده شده است تا سنگین‌ترین بازی‌ها و نرم‌افزارها به راحتی در آنها اجرا شود. دوربین اصلی در این دو گوشی ۱۳ مگاپیکسلی است.