دنیای اقتصاد، بندرعباس: در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از بندر شهید رجایی، نشست مشترک مدیران ارشد این دو مجموعه همزمان با هفته کارگر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمد حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست، گزارشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای این بندر را به هیات بازدیدکننده ارائه کرد.

وی جلوگیری از تضییع حقوق شاغلان، حمایت از سرمایه‌گذاران و ایجاد محیط امن و استاندارد در صنعت حمل و نقل دریایی را به‌عنوان شاخصه‌های مهم مدنظر سازمان بنادر و دریانوردی در مباحث نیروی انسانی دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از فراهم شدن شرایط اشتغال‌زایی پایدار بیش از ۱۱ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی سخن به میان آورد و گفت: در این منطقه ویژه اقتصادی که ازجمله بزرگ‌ترین کارگاه‌های اشتغال‌زایی و فعالیت‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود، در مجموع تعداد ۲۰۰ شرکت پیمانکار طرف قرارداد مستقیم و بیش از ۴۰۰ شرکت پیمانکار غیرمستقیم فعالیت دارند.

وی ضمن تشریح دستاوردهای اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بحث توسعه نیروی انسانی، از ارتقای واحد کار و اشتغال به اداره در چارت سازمانی به‌عنوان یکی از این دستاوردها اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته در مجموع حدود ۶۰۰ فقره پرونده در زمینه مسائل کارگری و کارفرمایی برای احقاق حقوق طرفین تشکیل شد که با مدیریت چالش‌های قضایی توسط همکاران واحد کار و اشتغال این اداره کل، تنها ۱۱ فقره از این پرونده‌ها به مراجع قضایی ارجاع شد که دستاورد بزرگی در زمینه احقاق حقوق کارگران محسوب می‌شود.

محمدحسینی ضمن اشاره به تلاش‌های صورت گرفته و رایزنی‌های انجام شده به‌منظور راه‌اندازی تعاونی مسکن کارکنان بنادر هرمزگان اعلام کرد: به‌دلیل آنکه بخش قابل‌توجهی از شاغلان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان فاقد منزل مسکونی هستند، پیگیر هستیم تا با ایجاد یک تعاونی این مشکل را برطرف کنیم.