ترکان: باید زمینه حضور بخش خصوصی
در ورزش کشور فراهم شودpic۱
ایرنا- مشاور ارشد رئیس جمهوری گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی ورزش، مدیران ورزشی باید زمینه حضور بخش خصوصی را در این بخش نیز فراهم کنند.
اکبر ترکان در مراسم انتخاب مرد سال فوتبال خراسان در مشهد افزود: برگزاری چنین مراسمی می‌تواند زمینه‌ساز پویایی جامعه شود لذا باید از این‌گونه برنامه‌ها به صورت جدی حمایت کرد.
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار کرد: حمایت از ورزش می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اقتصادی در جامعه شود.
ترکان به فعالیت‌های شکل گرفته در حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: باید در حوزه ورزش به جنبه‌های مختلف اقتصادی و اخلاقی و انسانی نیز توجه شود. مشاور ارشد رئیس جمهوری افزود: در استان خراسان رضوی تلاش بسیاری برای حضور بخش خصوصی در ورزش انجام شده که باید از این فعالیت‌ها حمایت کرد.

بازار زعفران درگیر نوسانات قیمت
ایسنا- رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی بزرگترین مشکل بازار زعفران را نواسانات قیمت خواند.
غلامرضا میری گفت: بازار زعفران در حال حاضر به دلیل نوسانات شدید قیمت متشنج و در هر ساعت شاهد افزایش و کاهش قیمت‌هاست. وی با بیان اینکه برنامه کلی اتحادیه افزایش صادرات است، اظهار کرد: متاسفانه با شرایط کنونی بازار نمی‌توان طبق برنامه کلی پیش رفت و در حال حاضر بر طبق برنامه‌های کوتاه‌مدت و به‌روز فعالیت می‌کنیم.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی ادامه داد: صادرات زعفران نیز مانند دیگر محصولات صادراتی مشکل ارزی را شاهد است و با افزایش و کاهش قیمت ارز، بازار این محصول نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. میری درخصوص بازار داخلی زعفران نیز اظهار کرد: علاوه بر مشکلات ذکر شده، چک‌های برگشتی مشکلی است که بدون ترس از برخورد قانونی و شاید به دلیل تاخیر در رسیدگی به شکایات در بازار داخل وجود دارد.

پیشرفت 73 درصدی پروژه‌های
سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی
ایرنا- مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اجرای مربوط به سفر ریاست جمهوری به این استان به بیش از 73 درصد رسید.pic2
محسن کوهی افزود: مصوبات سفر هیات دولت به خراسان رضوی ۱۳۱ مصوبه با ۸۱۸ پروژه و اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال است. وی گفت: از این تعداد ۲۴۶ پروژه با اعتبار سه هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال از شهریور تا اسفند سال ۹۳ به انجام رسید و آماده بهره‌برداری است.کوهی عنوان کرد:۳۰ مصوبه سفر با ۳۹۲ پروژه که در مجموع ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار دارد نیز در دست پیگیری است. میزان تخصیص اعتبارات این بخش ۲۵ درصد بوده و در مراحل ابتدایی کار است. وی کل پروژه‌های در دست اجرا را ۸۰ مورد در قالب ۷۴ مصوبه عنوان کرد و گفت: کل اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها سه هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال می‌باشد که تاکنون میزان تخصیص در این بخش ۷۵ درصد بوده است.

اعتبارات ‌بخش شیلات جهاد کشاورزی
خراسان رضوی ۲ برابر می‌شود‌
تسنیم- مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اعتبارات امسال بخش شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی دو برابر می‌شود.
محمدرضا مهدی‌زاده با بیان اینکه تنها یک ششم ماهی مصرفی در خراسان رضوی تولید می‌شود، افزود: سرانه مصرف ماهی در این استان شش کیلوگرم است که سالانه مصرف ماهی در این استان به 36 هزار تن می‌رسد.
مهدی‌زاده با بیان اینکه ۴۶۰۶ تن ماهی قزل‌آلا در خراسان رضوی تولید می‌شود، گفت: چیزی حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار تن ماهی قزل‌آلا از سایر استان‌ها به خراسان رضوی وارد می‌شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به وضعیت تولید ماهیان زینتی در استان اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر تولید ماهیان زینتی در استان توسعه پیدا کرده است و در حال حاضر 85 مرکز تولید ماهی زینتی در استان فعال هستند که از این تعداد 35 مرکز در مشهد فعالیت می‌کنند.

اکتشاف مواد فلزی و غیرفلزی منطقه «کپه داغ» قوچان
تسنیم- مدیر اکتشافات معدنی شمال شرق کشور گفت: اکتشاف مواد فلزی و غیر فلزی منطقه «کپه داغ» قوچان در دستور کار قرار دارد.
فرخ قائمی افزود: استان خراسان رضوی در زمینه معادن و ذخایر، استعدادهای بالقوه‌ای دارد که بسیاری از آن ها تا بحال دست نخورده مانده است. در همین راستا در سطح استان و به ویژه منطقه قوچان مطالعات خوبی انجام داده‌ایم که به نتیجه رسیدن آن ها می‌تواند در رفع بخشی از نیاز صنعتی استان تاثیرگذار باشد. وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون بهره برداری از ذخایر معدنی شهرستان قوچان به دلیل ناشناخته بودن و عدم تجربه کافی افراد بومی منطقه فعال نشده است، بیان کرد: متاسفانه از طرفی مردم بومی منطقه قوچان به دلیل اشتغال به بخش کشاورزی و دامداری و عدم آشنایی کافی با این بخش و از طرفی دیگر معدن‌داران استان به دلیل مشکلات مختلف هنوز وارد بخش برداشت از ذخایر معدنی این شهرستان نشده‌اند. مدیر سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق در ادامه با بیان اینکه اکثر معدن‌داران قوچان افراد غیربومی هستند، تصریح کرد: وجود معادن پوکه و کلیست با خلوص بالا و کیفیت استاندارد از دیگر قابلیت‌های شهرستان قوچان است که بستر خوبی را برای سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم می‌کند.