طرح ساماندهی و توسعه خدمات سفر ویژه تابستان سال ۹۴ به‌منظور خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر، در بازه زمانی اول تیر تا پایان شهریور۹۳ کلید خورد. به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، این طرح در نخستین جلسه سال جاری ستاد با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو مطرح شد تا پس از بررسی و اعلام نظر همه اعضا، طرح نهایی به ستادهای استانی و مناطق آزاد ابلاغ شود.

برنامه‌های قابل اجرا در طرح تابستانه ستاد هماهنگی خدمات سفر شامل، برنامه‌ریزی به‌منظور ارائه خدمات شایسته با مسافران و گردشگران؛ نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری؛ تهیه، تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی در سطح استان‌ها؛ شناسایی نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها و ارائه راهکاری پیشنهادی به ستاد مرکزی؛ اجرای تورهای استان‌گردی و تورهای خاص؛ اطلاع‌رسانی، تبلیغات و راهنمایی مسافران و گردشگران؛ هماهنگی با سازمان‌ها و دستگاه‌ها و جلب مشارکت در اجرای طرح؛ ایجاد نظام پاسخگویی مناسب برای گردشگران و مسافران و سایر برنامه‌های خاص استان خواهد بود.

همچنین در ایام ماه مبارک رمضان با حفظ حرمت و شئونات این ماه و با اجرای برنامه‌های متناسب فرهنگی، آیینی اجرا خواهد شد. در این طرح، رعایت ملاحظات مربوط به ایام ماه مبارک رمضان در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات نظارتی به مدیران استانی یادآوری شده است.