گروه بنگاه‌ها:‌ مدیر عامل شرکت سبحان دارو از تولید داروی سیناست از سوی متخصصان ایرانی خبر داد و گفت: این دارو با هدف کمک به درمان بیماران دچار سرطان غده پاراتیروئید و دیالیزی برای نخستین بار در کشور به تولید رسیده است. دکتر اکبر برندگی با اشاره به اینکه سیناست® برای درمان پرکاری غده پاراتیروئید در بیماران دیالیزی مبتلا به بیماری مزمن کلیه به کار می‌رود، تصریح کرد: این دارو که به آن مقلد کلسیم اطلاق می‌شود، غده‌های پاراتیروئید را که وظیفه کنترل سطح سرمی کلسیم را بر عهده دارند، مهار و با کاهش هورمون پاراتیروئید به کاهش سطح کلسیم خون کمک می‌کند. دکتر برندگی با اشاره به اینکه قیمت هرعدد «سیناست®» که تاکنون مشابه داخلی نداشته، ۸ هزار تومان تعیین شده، گفت: این در حالی است که قیمت مشابه خارجی آن که از کشور هلند وارد ایران می‌شده، هر عدد ۳۴ هزار تومان است.

مدیر عامل شرکت سبحان دارو ادامه داد: تقاضای داخلی برای این دارو در سال ۹۳ به میزان ۲۰۰ هزار عدد بوده که با افزایش تقاضا، قابلیت افزایش تولید این دارو وجود دارد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه داروی «سیناست®» تا ۹۰ درصد زیر پوشش بیمه قرار گرفته، تصریح کرد: ثبت این دارو در کشورهای همجوار و صادرات آن از برنامه‌های آتی شرکت سبحان دارو است.