عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تخلف صورت گرفته در طبقات اضافی هتل اسپیناس (بهرود) گفت: شهردار و معاونش در خصوص این تخلفات با شهروندان صادق باشند.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به صحبت‌های اخیر پژمان پشمچی‌زاده، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در برنامه خبری شبکه دو سیما اظهار کرد: در این برنامه وی عنوان کرد که شهرداری معتقد است که بر اساس ضوابط طرح تفصیلی با ثابت نگه داشتن سقف تراکم، سطح اشغال را کم کرده و به تعداد طبقات اضافه کرده است و تنها مغایرت قانونی سقف ۱۹ است که یک سازه فولادی در هتل ایجاد شده و این سازه مورد تایید شهردار منطقه نیست و کمیسیون ماده ۱۰۰ باید تصمیم بگیرد.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده شهروندان در شورای شهر تهران موظف هستم از هرگونه تخلف و کارهای غیر قانونی جلوگیری کنم و این بخش کوچکی از وظایف تعریف شده برای اعضا است.

قناعتی با اشاره به توضیحات مطرح شده از سوی پشمچی‌زاده معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در برنامه ۲۰:۳۰ بیان کرد: صحبت‌های مطرح شده یا بدون مطالعه یا برای عوام‌فریبی است. عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حالی تخلف در هتل اسپیناس صورت گرفته است که بازهم جای شکرش باقی است که اگر شهردار تهران آن را انکار می‌کند، ولی معاون وی آن را تایید می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حالی آقای پشمچی‌زاده به بند ۳-۸ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی که مربوط به ضوابط و مقررات طرح تفصیلی است، اشاره کرده که متاسفانه وی با حذف جمله‌ای از این مصوبه، طبقات اضافی این پروژه را قانونی دانسته است!

قناعتی تاکید کرد: در فصل دوم مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و در بند ۳-۸ آمده است: کلیه زیر پهن‌های استفاده از اراضی به استثنای محدوده تاریخی وپهناهای R۲ -M۲ وG با کاهش سطح اشغال طبقات و با رعایت سقف تراکم مجاز به منظور تحقق پذیری راهبردی در سطح جامع شهر تهران افزایش طبقات با تایید شهردار منطقه مجاز است.

وی گفت: در توضیحات معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در خصوص پروژه اسپیناس هیچ اشاره به کلمه استثنا نشده است!

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار امیدواری کرد که شهردار تهران با قبول تخلف صورت گرفته در این پروژه و اعلام آن به شهروندان، شرایطی را فراهم کند که این موضوع حل و فصل شود.