دنیای اقتصاد: سال ۲۰۱۵ سال مهمی برای صنعت تکنولوژی است و در این سال شاهد شکوفایی بسیاری از استارت‏آپ خواهیم بود که طی ماه‏های اخیر شکل گرفته‏اند و سروصدایی هم ایجاد کرده‌اند. به همین دلیل تصمیم گرفته‏ایم نگاهی به برخی از مهم‌ترین استارت‏آپ‏های این روزها بیندازیم.

Hungryroot ؛ تبدیل سبزیجات به یک بشقاب پاستا
معرفی : Ben McKean که پیش از این یکی از مدیران شرکت Groupon بوده Hungryroot را با هدف ارائه یک بشقاب پاستای سبزیجات راه‏اندازی کرده است. غذاهای ارائه شده توسط این استارت‏آپ ۸۰ درصد سبزیجات و ۲۰ درصد پروتئین است. (نودل‏ها هم از سبزیجات تهیه می‏شوند) این استارت‏آپ در ماه نخست راه‏اندازی خود ۱۰هزار غذا فروخته است.

سرمایه‏گذاری : ۲ میلیون دلار توسط Lerer Hippeau Ventures, Crosslink Capital, Brooklyn Bridge Ventures, KarpReilly
سایت : www.hungryroot.com

پریسکوپ؛ پخش آنلاین تصویر
معرفی: در ماه مارس توییتر سرویس پریسکوپ را راه‏اندازی کرد که در واقع یک اپلیکیشن برای پخش مستقیم ویدئو توسط کاربران است. کاربران به طور آنلاین می‏توانند برای ویدئوهای پخش شده کامنت بگذارند، ضمن اینکه ویدئوهای آنلاین پخش شده می‏توانند آرشیو شده و بعدا هم قابل دیدن باشند.

سرمایه‏گذاری : اعلام نشده است
وب سایت : periscopeapp.tv

Gogoro ؛ اسکوتر تسلا
معرفی: هر چند Gogoro امسال معرفی شد، اما این پروژه از سال ۲۰۱۱ به طور مخفیانه مشغول به کار بود. این محصول امسال در نمایشگاه لاس‏وگاس عرضه شد که یک اسکوتر هوشمند برقی بدون نیاز به شارژ کردن است. این دستگاه در واقع با باتری‏های قابل تعویض کار می‏کند که در نقاط مختلف شهرهای بزرگ به رانندگان ارائه می‏شود. این اسکوتر در واقع بسیار مناسب مسیرهای کوتاه است و سرعت آن به ۶۰ مایل در ساعت می‏رسد و با آن می‏توان مسافتی معادل ۱۰۰ مایل را با یک شارژ پیمود. این دستگاه همچنین به سیستم‏های رایانش ابری و تلفن همراه نیز متصل می‏شود.

سرمایه‏گذاری: ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری توسط دکتر Tin و Cher Wang از اچ‌تی‌سی
وب سایت: www.gogoro.com

با Ride می‏توان ارزان‏تر ، ساده‏تر و بهتر سفر کرد
تعریف: Oscar Salazar به همراه بنیان‌گذاران Uber Garrett Camp and Travis Kalanick استارت‏آپ Ride را اوایل امسال راه‏اندازی کردند. هدف این استارت آپ یک سفر مقرون به صرفه از نقطه ای به نقطه دیگر و به خصوص در جایی است که سیستم حمل و نقل عمومی ندارد. با استفاده از این اپلیکیشن افراد می‏توانند از خودروهای یکدیگر برای طی کردن یک مسیر استفاده کنند.
سرمایه‏گذاری: اعلام نشده است.
وب سایت: www.ride.com

Honor ؛ مراقبت از والدین
معرفی : این استارت‏آپ با هدف مراقبت از والدین یا کسانی که در خانه هستند و نیاز به مراقبت دارند ایجاد شده است. افراد حرفه‏ای سرویس‏های مختلفی از قبیل نظافت منزل، یادآوری مراقبت‏های پزشکی، حمل و نقل افراد مسن و… توسط متخصصانی که این استارت‏آپ آنها را استخدام کرده انجام می‏شود و فرد سفارش‌دهنده می‏تواند گزارش حضور مراقبت یا پرستار را روی اپلیکیشن موبایل خود مشاهده کند. هزینه حضور در منزل از حداقل ۱۵ دلار در ساعت شروع می‏شود.
سرمایه‏گذاری: ۲۰ میلیون دلار توسط Kevin Colleran, Slow Ventures, Homebrew, Jessica Alba, Jeremy Stoppelman, Max Levchin, Kapor Capital, Andreessen Horowitz
وب سایت : www.joinhonor.com

Eero ؛ یک راهکار برای اختلال وای‌فای
معرفی: اختلال در وای‌فای یا نداشتن آنتن کافی چیزی است که همه ما در محل کار یا آپارتمانمان با آن روبه‌رو هستیم این چیزی است که Eero سعی در حل کردن آن دارد. با استفاده از Eero می‌توان یک شبکه وای‌فای را توسعه داد. دستگاه‏های Eero با استفاده از بلوتوث و یک ارتباط رادیویی داخلی به هم متصل می‏شوند و قادر به قدرتمندکردن سیگنال وای‌فای هستند. یک دستگاه Eero ۱۲۵ دلار قیمت دارد و ۳ دستگاه آن ۲۹۹ دلار است.
سرمایه‏گذاری : ۵ میلیون دلار توسط AME Cloud Ventures, Initialized Capital, Great Oaks Venture Capital, Homebrew, Menlo Ventures
سایت : www.eero.com

Jet ؛ استارت آپی که می‏خواهد جای آمازون را بگیرد
تعریف: Marc Lore مدیرعامل Quidsi روی این استارت‏آپ عجیب و غریب کار کرده و هدف آن تبدیل شدن به یک آمازون است. امسال Jet شاهد سرمایه‏گذاری‏های جدیدی از سوی غول تجارت الکترونیکی چینی یعنی علی‏بابا بوده است. ایده این استارت‏آپ این است که تمام قیمت‏ها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‏تر از هر جای دیگر از جمله خود آمازون است . با این کاهش قیمت Jet مدل عضویتی شبیه فروشگاه Costco در پیش گرفته که کاربران سالانه ۵۰ دلار برای خرید از این فروشگاه می‏پردازند.
سرمایه‏گذاری : ۲۲۵ میلیون دلار توسط avid Spector, Primary Venture Partners, MentorTech Ventures, Bain Capital Ventures, Accel Partners, New Enterprise Associates, Silicon Valley Bank,
وب سایت: jet.com

M.Gemi ؛ تجارت کفش
معرفی: این استارت‏آپ توسط Ben Fischman بنیان‌گذاری شده که صاحب سایت Ruelala هم هست. M.Gemi می‏خواهد کفش‏های زیبای دوخت دست ایتالیایی را به قیمت مناسب به افراد بیشتری در سراسر جهان بفروشد. قیمت این کفش‏ها بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار هستند اما M.Gemi آنها را به طور مستقیم از یک کارخانه کوچک ایتالیایی به قیمت ۹۸ تا ۳۰۰ دلار برای علاقه‏مندانش می‏فرستند. این استارت‏آپ رکورد سرعت ایجاد یک بیزینس راهم شکسته است. از زمانی که این ایده به آغاز فروش منتهی شد بین ۶۰ تا ۹۰ روز طول کشید.
سرمایه‏گذاری: ۱۴ میلیون دلار توسط Breakaway Innovation Group, Forerunner Ventures, General Catalyst Partners
وب سایت: www.mgemi.com

Meerkat؛ پخش مستقیم ویدئو
معرفی: شاید چیزی که باعث شد توییتر پریسکوپ را بخرد همین استارت‏آپ Meerkat بود که اوایل سال جاری میلادی سروصدای زیادی به پا کرد. اتصال به توییتر و پخش آنلاین و زنده ویدئو توسط کاربران ویژگی این اپلیکیشن است. به گفته تک‏کرانچ Meerkat هم اکنون ۳۰۰ هزار کاربر دارد. این اپلیکیشن به دلیل نوع عملکرد نیاز مستقیمی به کار با توییتر دارد، اما توییتر دقیقا از روزی که پریسکوپ را خرید دسترسی Meerkat را به منابع خود کاهش داد، هر چند هر دو اپلیکیشن هم اکنون در جایگاه یکسانی - از نظر کاربران -
قرار دارند.
سرمایه‏گذاری: 2/ 18 میلیون دلار توسط Raine Ventures, CAA Ventures, Vayner/ RSE, WME, Chad Hurley, David Tisch, Ooga Labs, Aleph, Entree Capital, DreamIt Ventures, Gigi Levy, Ron Gura, Eyal Gura, PLUS Ventures, Jared Leto, Universal Music Group,
وب سایت : meerkatapp.co

Vive و آرایشگاه
معرفی: با پرداخت ۹۹ دلار در ماه این استارت‏آپ اجازه می‏دهد به هر سالن آرایش در شهر سری بزنید و از خدمات آنها استفاده کنید. Alanna Gregory که بنیان‌گذار این استارت‏آپ است آن را برای این ایجاد کرد که همواره زمان زیادی را صرف پیدا کردن آرایشگاه می‏کرد. دلیل اصلی این بود که بسیاری از سالن های آرایش از هفته‏ها قبل رزرود بودند. Vive کار خود را از شهر نیویورک آغاز کرده است.۰
سرمایه‏گذاری: نامشخص
وب سایت : vive.co

موفق‏ترین استارت‏آپ‏های ۲۰۱۵