رقابت مایکروسافت با سه شرکت چینی برای خرید بلک‌بری

خبرگزاری فارس: مایکروسافت به جمع سه شرکت چینی هوآوی، ژیائومی و لنوو پیوست که گفته می‌شود در تلاش برای خرید بلک بری به‌منظور تقویت جایگاه خود در بازار محصولات همراه هستند. بلک بری در سال‌های دور در زمینه ساخت گوشی‏های هوشمند مناسب برای صاحبان مشاغل اعتبار خوبی داشت، اما در چند سال گذشته با از راه رسیدن آی‌فون و دیگر گوشی‏های پیشرفته لمسی به حاشیه رانده شده بود. این شرکت سرانجام در سال گذشته مجددا به سودآوری رسید و همین امر باعث شده تا غول‏های دنیای محصولات همراه به خرید بلک بری علاقه‌مند شوند.

بررسی‌های موسسه Good Technology نشان می‏دهد تنها یک درصد از صاحبان مشاغل و کاربران تجاری از گوشی‌های هوشمند مجهز به ویندوز فون استفاده می‌کنند. این آمار برای مایکروسافت امیدوارکننده نیست بنابراین این شرکت قصد دارد با استفاده از فناوری‌ها و تجربیات بلک‌بری جایگاه متزلزل خود را تقویت کند. در ضمن ۷۳ درصد از کاربران تجاری از iOS و ۲۶ درصد از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند.

کارشناسان می‌گویند مایکروسافت در صورت خرید بلک بری از آن برای تقویت خدمات اینترنتی در وسایل نقلیه، ارتقای پلت‌فرم همراه خود و همین‌طور ارتقای سرویس‌های مخابراتی هم استفاده می‌کند. آنها می‌افزایند رقبای چینی مایکروسافت برای خرید بلک بری با موانعی از سوی رگولاتورهای آمریکا و اروپا هم مواجه می‌شوند که ناشی از نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی است بنابراین مایکروسافت شانس بیشتری برای خرید بلک‌بری کانادایی دارد.