گروه خبر: مجلس فردا آخرین انتخابات هیات‌رئیسه در مجلس نهم را برگزار می‌کند. انتخاباتی که چند روزی است فراکسیون‌های مختلف مجلس در حال رایزنی برای انتخاب رئیس مجلس و اعضای هیات‌رئیسه آن هستند.

در همین ارتباط روز گذشته رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از جلسه حداد عادل و علی لاریجانی در مورد ترکیب هیات‌رئیسه خبر داد. به گزارش خبر آنلاین کاظم جلالی با اشاره به جلسه رئیس مجلس و رئیس فراکسیون اصولگرایان گفت: حداد و لاریجانی درمورد هیات‌رئیسه گفت‌وگوهایی داشتند که حداد عنوان کرد وضع موجود حفظ شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا باهنر کاندیدای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برای نایب‌رئیسی است، گفت: باهنر فرد تشکیلاتی است؛ بنابراین اگر بخواهد کاندیدا شود، باید در فراکسیون رأی‌گیری کنیم، چنانچه فراکسیون به وی رأی دهد، در داخل صحن مجلس از پشتیبانی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برخوردار خواهد بود. وی همچنین درخصوص کاندیداتوری ابوترابی فرد برای نایب‌رئیسی گفت: به نظر مشکل خاصی برای ادامه نایب‌رئیسی ابوترابی‌ وجود نداشته باشد. تقریبا و تحقیقا اجماع نظر مستحکمی روی وی وجود دارد و خیلی در مورد ابوترابی‌ اختلاف‌نظر نیست.

حمایت از باهنر

به گزارش انتخاب، بهروز نعمتی سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس نیز با تاکید بر اینکه علی لاریجانی رقیب خاصی برای تصدی دوباره صندلی ریاست مجلس نهم در سال پایانی این مجلس ندارد، گفت: فراکسیون رهروان ولایت از محمدرضا باهنر برای تصدی صندلی نایب‌رئیسی مجلس حمایت خواهد کرد.