هفت راه برای تبدیل شدن به بهترین رهبر  در کارآفرینی
مترجم:آناهیتا جمشیدنژاد صاحبان شرکت‌های جدید معمولا بسیار مشغله دارند. با تلاش‌ها و انرژی‌های پراکنده در مسیرهای مختلف، ممکن است نقش بسیار مهم را که همانا یک رهبر خوب بودن برای تیمتان است از دست بدهید. در این مقاله، سامیر باتیا Sameer Bhatia به‌عنوان یک کارآفرین چندین روش برای اینکه کارآفرین خوبی شوید و شرکتتان را به سمت موفقیت ببرید، فهرست‌بندی می‌کند.به‌عنوان یک کارآفرین، شما رهبر واقعی در هر آنچه می‌خواهید انجام دهید خواهید بود. شاید این نکته به نظر متکبرانه بیاید؛ اما واقعا می‌تواند نکته خوبی برای رسیدن به آن باشد. زمانی که به دنبال راه‌هایی برای تبدیل شدن به بهترین رهبر ممکن هستید، نیاز به استفاده از چندین مورد زیر دارید.

استخدام افرادی که می‌دانید برای شغلتان مناسبند
افرادی که برای استخدام انتخاب می‌کنید باید افرادی باشند که توانایی خوب کار کردن را داشته باشند و هر آنچه را که از آنها می‌خواهید، درک کنند. فقط کسانی را استخدام کنید که نیازهای شما را درک کنند و منابعی برای ارتقای کسب‌وکار شما به مرحله بعد داشته باشند. آنگاه درمورد شغلتان شادتر خواهید بود. به این صورت شما افرادی را خواهید داشت که واقعا می‌خواهند به شما کمک کنند.
از کاستی‌های خود آگاه باشید
هیچ‌کس در دنیا کامل نیست. باید از این طرز فکر که خودتان انسان کاملی هستید دست بردارید. به‌جای آن، بر چیزهایی تمرکز کنید که می‌توانید به منظور پیشروی کسب‌وکارتان انجام دهید. داشتن کارکنانی که کاستی‌های شما را از بین می‌برند به شما کمک خواهد کرد تا به هر آنچه می‌خواهید دست یابید. آن‌گاه زمانی که به مشکلات فکر می‌کنید خیلی نگران نخواهید بود.
اطمینان یابید قول‌هایی که می‌دهید همان‌هایی باشد که واقعا می‌توانید به آنها عمل کنید
هرگز تصور نکنید زمانی که تلاش می‌کنید به جایی بروید، باید قول‌های بزرگ بدهید. فقط قول‌هایی بدهید که می‌دانید می‌توانید آنها را به انجام برسانید. اگر وعده‌هایی بدهید که عمل به آنها برای شما ناممکن است، برای دیگران سخت خواهد بود که شما را جدی بگیرند.
به هر ایده‌ای اجازه ظهور بدهید
اگر فکر می‌کنید ایده‌های کارآفرینی فعلی شما باید زیرکانه و جذاب باشد، باید به آن ایده‌ها اجازه دهید که در طول زمان تغییر یابند. از اینکه به ایده‌هایتان اجازه دهید که به پیش بروند و بعد از مدتی تغییر یابند هراسی نداشته باشید.
با رهبران سازمانی دیگر در حوزه خود صحبت کنید
اگر با کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار دیگر در حوزه خود در تماس باشید، می‌توانید بیش از یک شریک خوب باشید. می‌توانید از کسانی که مثل شما به دنبال موفقیت هستند، بیاموزید. می‌توانید درمورد راه‌های درست رهبری یک کسب‌وکار و آنچه می‌توانید انجام دهید تا در چشم‌اندازهای کسب‌وکارتان تغییر ایجاد کنید و آن را به جلو هدایت کنید بیاموزید.
در صورت نیاز از کمک خواستن نهراسید
هرگز نباید تصور کنید که یک رهبر سازمانی خوب کسی است که بدون درخواست کمک کارش را انجام می‌دهد. کمک‌هایی که ممکن است نیاز به آنها داشته باشید برای شما مفید خواهد بود. اگر می‌خواهید موفق باشید، در صورت نیاز به کمک حتما در مورد آن سوال کنید. اگر در صورت لزوم درخواست کمک کنید در این صورت نه تنها مشکلات خاص خود را در کارتان حل کرده‌اید، بلکه تحسین دیگران را در محل کارتان برمی‌انگیزید. هر فردی می‌داند که شما یک انسان هستید و ممکن است هر لحظه به کمک احتیاج داشته باشید.
با انجام کارهای جدید خود را به چالش بکشید
با به چالش کشیدن خود در انجام کارهای جدید می‌توانید موفق‌تر و ماهرتر در کارتان باشید. با امتحان کردن مهارت‌ها و تلاش برای فعالیت‌های جدید می‌توانید توان پیشروی مهارت‌های خود را امتحان کنید. اگر خواستار تغییر مثبتی در زندگیتان هستید، ممکن است بخواهید تا در مورد این مهارت‌ها فکر کنید.
اگر درمورد مهارت‌های رهبری خود تامل کنید، کارآفرینی شما برای مدیریت آسان‌تر خواهد شد. باید تا جای ممکن بخواهید که سخت کار کنید تا به مهارت‌های رهبری دست یابید؛ بنابراین پیشرفت کردن با تلاش‌های خودتان آسان‌تر خواهد بود.