دنیای اقتصاد، البرز، رسول باقری: رئیس کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهر کرج، با تشریح بودجه مصوب شهرداری این کلانشهر در سال ۹۴ گفت: در طول برگزاری ۶۵ جلسه کمیسیون تلفیق، بودجه ۱۶۵۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج و سازمان‌های تابعه، با ۱۱۰۰میلیارد تومان اعتبار نقدی و ۵۵۰ میلیارد تومان غیرنقدی از سوی اعضای شورا، به تصویب رسید. رضا شریفی به بیان جزئیات این اعتبارات پرداخت و اعلام کرد: تصویب بودجه شهرداری کرج، برای ۶۵ بار اعضای کمیسیون تلفیق را دور هم جمع کرد تا اعضا ضمن بررسی متمم بودجه سال جاری، به بررسی ابعاد مختلف لایحه پیشنهادی شهرداری در خصوص بودجه سال ۹۴ بپردازند.

به گفته شریفی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بودجه امسال این مجموعه خدمات‌رسان، غیرنقدی بودن ۵۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات پیش‌بینی شده است که در قالب مشارکت و تهاتر تامین خواهد شد و این با توجه به محدودیت‌ها و شرایط اقتصادی جامعه، اقدامی موثر و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی است.

وی سهم بودجه جاری شهرداری کرج را ۴۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد که ۲۵ درصد از میزان بودجه مصوب را به خود اختصاص داده است.

شریفی با بیان اینکه عمده اعتبار تعیین شده برای سال ۹۴ شهرداری کرج به حوزه عمران اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در این حوزه اعتباری معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که مهم‌ترین رویکرد آن تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام، تملک اراضی و املاک است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر، مبلغ در نظر گرفته شده برای تحقق این مهم را ۴۱۴ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به ادامه روند نهضت آسفالت در شهر مبلغ ۹۰ میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شده است.

این عضو شورای شهر کرج، اعتبار تعیین شده به‌منظور ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح و اصلاح معضلات و مسائل ترافیکی شهر را مبلغ ۴۶۵ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: برای بهبود محیط شهری مبلغ ۱۳۰میلیارد تومان در بودجه شهرداری کرج پیش‌بینی شده است که از این میزان، ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حوزه مدیریت پسماند اختصاص یافته و ۵/۱۷ میلیارد تومان باقی مانده در بخش‌های مرتبط با ساخت و بهره‌برداری از اماکن ورزشی، فرهنگی و تفریحی هزینه خواهد شد.