اقتصادنیوز: دیروز قیمت سنگ‌آهن دربازارهای بین‌المللی به بالاترین سطح خود در سه ماه اخیر رسید.به گزارش وال‌استریت ژورنال، این افزایش قیمت در پی کاهش ذخایر سنگ‌آهن در بزرگ‌ترین‌ بنادر چین رخ داد که گمانه‌‌زنی‌ها در مورد کمبود موقتی سنگ‌آهن در این کشور را تقویت کرده است.
بر‌اساس آمار منتشر شده توسط استیل ایندکس، قیمت سنگ‌آهن ۸/ ۰ درصد رشد داشت و به سطح ۶۲ دلار و ۶۰ سنت در هر تن رسید. این قیمت بیشترین قیمت از دوم ماه مارس بوده است. همچنین این نرخ نسبت به هفته قبل ۹ درصد افزایش را نشان می‌‌دهد.تحلیلگران معتقدند ذخایر سنگ‌آهن در پی افزایش تقاضای فولاد سازان برای خرید برخی از انواع سنگ‌آهن کاهش یافته است. بر‌اساس آمار موسسه مای استیل، ذخایر سنگ‌آهن در انبارهای بنادر چین طی هفته گذشته کاهش داشت و به سطح ۹/ ۸۴ میلیون تن رسید که نسبت به هفته قبل‌تر حکایت از کاهش ۷/ ۱ میلیون تنی دارد. این رقم در شروع سال ۲۰۱۵ حدود ۱۰۰ میلیون تن بوده است.
کریستین للونگ، تحلیلگر گلدمن ساکس می‌گوید، عرضه سنگ‌آهن در کوتاه‌مدت بسیار محدود خواهد بود. بر اساس آخرین آمار موجود واردات سنگ‌آهن چین درماه آوریل نسبت به اوایل سال جاری میلادی رقمی حدود چهار درصد کاهش داشته است. این کاهش به دلیل کاهش صادرات برخی کمپانی‌های استرالیایی مانند اطلس بوده است که تولید خود را به دلیل کاهش قیمت سنگ‌آهن به حالت تعلیق در آورده‌اند.