دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری طرح قطار شهری کرمانشاه را 1200 میلیارد تومان اعلام کرد.
سعید سلیم‌ساسانی در حاشیه دیدار استاندار و اعضای شورای شهر و مسوولان استان از طرح قطار شهری کرمانشاه اظهار کرد: سال گذشته در جلسه شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تغییر سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری کرمانشاه از منوریل به قطار سبک شهری به تصویب رسید و مقرر شد تا این سیستم در قسمتی از مسیر (حدفاصل سه‌راه 22 بهمن تا میدان فردوسی) به‌صورت زیرزمینی اجرا
شود.
ساسانی طول مسیر پروژه قطار سبک شهری کرمانشاه را از میدان طاق بستان تا میدان فردوسی ۱۲ کیلومتر اعلام و تصریح کرد: در این مسیر ساخت ۱۳ ایستگاه درنظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه با بیان اینکه پروژه قطار شهری در دو فاز انجام خواهد شد، اظهار کرد: فاز اول پروژه از میدان معلم تا میدان آزادی به طول هشت کیلومتر و فاز دوم آن از میدان آزادی تا میدان فردوسی به طول چهار کیلومتر خواهد بود.
وی با اشاره به ظرفیت قطار شهری در جابه‌جایی ۱۶ هزار مسافر در هر ساعت اظهار کرد: با تکمیل تمام مسیر، قطار شهری فاصله میدان معلم تا میدان فردوسی را ظرف مدت ۲۰ دقیقه طی خواهد کرد.
به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در طول مسیر ۱۸ قطار حرکت خواهند کرد که با توجه به وجود چهار واگن در هر قطار، هر قطار توانایی جابه‌جایی ۸۰۰ نفر را دارد.
ساسانی در ادامه با اشاره به شروع عملیات نصب عرشه در فاز اول پروژه، تصریح کرد: تمرکز کار بر تکمیل و بهره‌برداری از فاز اول پروژه است که در حال حاضر عملیات نصب عرشه در ۵/ ۶کیلومتر از این مسیر در حال انجام است.
وی همچنین از آغاز مطالعات طراحی ایستگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد: امسال عملیات اجرایی ایستگاه‌های روزمینی مسیر نیز آغاز می‌شود.
ساسانی افزود: همچنین در شهریور ماه عملیات اجرایی حفر تونل از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی آغاز خواهد شد.
وی اعتبار امسال پروژه قطار شهری کرمانشاه را ۴۲ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم پروژه را براساس زمان‌بندی آن پیش ببریم و فاز اول آن از میدان طاق بستان تا میدان آزادی را در ۲ سال و نیم آینده تحویل دهیم نیازمند تامین اعتبار سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان هستیم.
مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه اظهار کرد: چنانچه سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تزریق شود، تمام مسیر پروژه قطار شهری کرمانشاه طی ۶ سال آینده به اتمام
خواهد رسید.