همکاران سیستم: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد کسب‌و‌کارهای تجاری در جست‌وجوی نرم‌افزارهایی هستند که رابط کاربری بهتری دارند و از ابزارهای مختلف پشتیبانی می‌کنند. به گزارش وب‌سایت zdnet، نتایج مطالعه‌ای که توسط موسسه فورستر انجام شده است نشان می‌دهد کسب و کارهای تجاری متقاضی استفاده از نرم‌افزارهایی هستند که رابط کاربری بهتری داشته باشند، از ابزارهای مختلف پشتیبانی کنند و از سرعت بالای برخوردار باشند. این تقاضاها باعث می‌شود توسعه راهکارها و نرم‌افزارهای کسب و کار به عملیاتی پیچیده و پرهزینه تبدیل شود.

فورستر این نظرسنجی را در میان ۱۲۴ نفر از کسانی که در حوزه توسعه و نگهداری نرم‌افزارها و راهکارهای همراه یا تحت وب تخصص دارند و تصمیم‌گیرنده هستند، انجام داده است. ۴۸ درصد از آنها گفته‌اند توسعه نرم‌افزار پرهزینه‌ترین بخش در چرخه عملیات مربوط به نرم‌افزارها است. ۲۰ درصد اما تست و آزمایش نرم‌افزار را پرهزینه‌ترین مرحله دانسته‌اند و ۱۵ درصد نیز مرحله طراحی را پرهزینه‌ترین مرحله دانسته‌اند. این مطالعه نشان می‌دهد به‌رغم اینکه تقاضا برای راهکارهای کسب‌و‌کار در حال افزایش است، اما شرکت‌های عرضه‌کننده این راهکارها تصمیمی برای افزایش ظرفیت تیم‌های توسعه‌دهنده خود ندارند. یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر این شرکت‌ها (۵۳ درصد) تصمیمی برای ظرفیت تیم‌های توسعه‌دهنده خود ندارند. ۳۴ درصد نیز گفته‌اند وقتی پای توسعه اپلیکیشن‌های همراه یا تحت وب در میان است، به هیچ عنوان زمان مدت تعیین‌شده برای اتمام کار را افزایش نمی‌دهند.

این مطالعه نشان می‌دهد شرکت‌های عرضه‌کننده راهکارهای کسب‌و‌کار با فشارهای زیادی برای تحویل راهکارهای مورد تقاضای شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار دارند. بسیاری از شرکت‌هایی که با موفقیت توانسته‌اند این فرآیندها را در مدت زمان محدودی مدیریت کنند، گفته‌اند ناچارند حداقل یک ماه قابلیت‌ها و وصله‌های ویژه‌ای برای نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های طراحی‌شده عرضه کنند. برخی حتی گفته‌اند این کار را به صورت هفتگی انجام می‌دهند.