محمدرضا معتمد رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس درخصوص نمادهای پالایشی گفت: به احتمال ۹۹ درصد گزارش شفاف‌سازی اعلامیه اخیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به پالایشی‌های بورس روی سامانه کدال منتشر خواهد شد. محمدرضا معتمد افزود: در این گزارش شفاف‌سازی، سازمان بورس به‌طور مستقیم نسبت به علت توقف و بازگشایی نماد معاملاتی ۵ شرکت پالایشی در ۳ روز معاملاتی گذشته اقدام به اطلاع‌رسانی خواهد کرد. به گزارش «سنا»، رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس درخصوص نمادهای پالایشی گفت: همزمان با انتشار گزارش شفاف‌سازی، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بورس این فرصت را خواهند داشت تا نسبت به تحلیل و بررسی اثر اعلامیه اخیر اقدام و در نهایت از شایعه‌سازی‌ها جلوگیری شود.

معتمد فرآیند بازگشایی نماد معاملاتی ۵ شرکت پالایشی را با رویه عادی و با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد عنوان کرد و افزود: در اعلامیه‌ای که به شرکت‌های پالایشی ابلاغ شده بود، براساس اخبار دریافتی و با توجه به محاسباتی که میان شرکت ملی پالایش و پخش با پالایشگاه‌ها وجود دارد، درآمدهای دیده شده در این اعلامیه برگشت داده شده است. به گفته این مقام مسوول، از این پس تلاش می‌شود فرآیند توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی در بازار سهام به گونه‌ای پیگیری شود که تا حد امکان ضمن بررسی پیگیری‌های نظارتی، با توقف نماد معاملاتی شرکت‌ها گره زده نشود. در خبری دیگر، عباس شعری‌مقدم، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: تعیین نرخ جدید خوراک پتروشیمی‌ها از سوی مقام‌های وزارتخانه‌های نفت، اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت در حال نهایی شدن است و به‌زودی اعلام می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: نرخ جدید خوراک برای همه شرکت‌ها یکسان خواهد بود اما طرح‌هایی که در مناطق محروم در حال ساخت هستند از تخفیف‌هایی بر اساس قانون برخوردار خواهند بود. وی ادامه داد: این طرح‌ها باید در تکمیل زنجیره ارزش و ساخت واحد‌های پایین‌دستی مشارکت کنند و پیش‌بینی می‌شود قیمت خوراک آنها با ٣٠ درصد تخفیف محاسبه شود. معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه نرخ خوراک باید قابلیت رقابت‌پذیری را در اختیار این واحدها قرار دهد، گفت: نرخ خوراک برای سرمایه گذاران ایرانی و خارجی یکسان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شعری‌مقدم چندی پیش اظهار کرده بود: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تولید محصولات متنوع پتروشیمی جهش می‌یابد و در این مسیر افزایش خوراک تحویلی به مجتمع‌ها نقش آفرین خواهد بود. وی افزوده بود: خوشبختانه امسال خوراک گاز چند فاز پارس جنوبی وارد مدار تولید می‌شود و به همین علت خوراک بسیاری از مجتمع‌های تولیدی افزایش خواهد یافت و تولید در صنعت پتروشیمی ایران می‌تواند رشد مطلوبی را تجربه کند.