واحد آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان «آشنایی با مفاهیم حسابداری در مدیریت» در روز چهارشنبه ۱۰ و پنج‌شنبه ۱۱ تیرماه به مدت ۸ساعت، برگزار می‌کند. با توجه به گسترش فضای کسب‌وکار (اصول تجاری، تولیدی) در قالب شخصیت حقوقی و ضرورت منفک کردن آن از شخصیت حقیقی (صاحبان سهام) و گسترش نرم‌افرازهای حسابداری، ضرورت ایجاب می‌کند مدیران سازمان‌ها به‌منظور دسترسی صحیح به مبانی اطلاعاتی سیستم‌های حسابداری، با چارچوب و مقررات حوزه حسابداری و شیوه‌های محاسباتی و عملیاتی آن آشنا شوند.در راستای این هدف دوره‌های آموزشی اصول و مبانی حسابداری به‌گونه‌ای طراحی واجرا شده‌اند که مدیران در حداقل زمان با فرآیند حسابداری و گزارش‌های آن آشنا شوند. به این ترتیب مدیران قادر خواهند بود شخصااز فضای نرم‌افزار بهره‌مند شوند واین دسترسی و اطلاعات را به مدیر خواهد داد که کدام بخش از فعالیت‌های اصلی، آن‌گونه که انتظار می‌رود انجام نمی‌شود. همچنین این سطح اطلاعات مشخص می‌کنند که دلیل ناکارآمدی سازمان نبود مهارت و تخصص کارکنان نیست، بلکه مشکل در اداره و مدیریت فعالیت‌ها و انجام ندادن به‌موقع کارها است. در چنین وضعیتی بهبود کیفیت مدیریت در زمینه مالی و آشنایی در مفاهیم مالی وتقسیم بودجه در سایر قسمت‌ها این امکان را خواهد داد که بتوان این سیستم را بهتر اجرایی کرد و به تقویت اعتبار شرکت، بهبود عملکرد، بهبود انعطاف‌پذیری و حفظ فعالیت‌های قدیمی شرکت منجر شود.

این دوره به‌صورت تئوری وکارگاهی اجرا می‌شود. مباحث و سرفصل‌های کلیدی مورد نظر در این دوره که توسط آقای بیژن سلطانی ارائه می‌شود.

شامل:

• مقدمه، تعاریف، تفاوت‌های حسابداری مالی و حسابداری مدیریت

• تحلیل هزینه‌ها شامل: (بررسی انواع هزینه ها، هزینه مستقیم، هزینه غیرمستقیم، هزینه‌های ثابت و متغیر، بررسی نقطه سر به سر، بررسی درجه اهرم عملیاتی)

• چگونگی تفکیک هزینه‌های ثابت و متغیر به کمک مدل‌های ریاضی و آمار

• بررسی گزارش‌های سود و زیان در دو حوزه حسابداری مالی و حسابداری مدیریت و تاثیر آن بر ترازنامه

• بررسی مقادیر فروش با توجه به سود هدف

• بررسی‌های جایگاه بودجه در حسابداری مدیریت خصوصا بودجه تعدیلی

• بررسی اجمالی طرح‌های توسعه و شاخص‌های اقتصادی

علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس حاصل یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه فرمایند.