خبرگزاری فارس: سایت اشتراک‌گذاری ویدئوی یوتیوب امکانات تازه‌ای را برای جذب خبرنگاران و همین طور جذب کاربرانی که به فعالیت‌های خبری علاقه دارند، در نظر گرفته است. به گزارش تک‌کرانچ، از جمله این تحولات افزوده شدن بخش جدیدی موسوم به «newswire » است که از آدرس youtube.com/ newswire در دسترس است. این بخش با همکاری آژانس خبری اجتماعی Storyful راه‌اندازی شده و از طریق آن می‌توان به فید اخبار تایید شده و معتبر ارزشمند که رویدادهای مربوط به آنها در یوتیوب پوشش داده شده دسترسی پیدا کرد. این دو سایت پیش از این در سال ۲۰۱۱ و برای پوشش اخبار مربوط به انقلاب مردم مصر نیز با یکدیگر همکاری کرده بودند. تایید اعتبار ویدئوهای خبری کاربران در یوتیوب هم از همین طریق صورت گرفته بود. آنها امیدوارند با همکاری جدیدشان منبع خبری جدید و معتبری برای پیگیری اخبار توسط خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به وجود‌ آید.

YouTube Newswire که ویدئوهای تایید شده شاهدان عینی رویدادهای مهم را نیز منتشر می‌کند اخبار جهانی و محلی را پوشش می‌دهد و از طریق توییتر هم در دسترس بوده و داده‌های آن را می‌توان با استفاده از ایمیل نیز دریافت کرد. Storyful قبلا با فیس‌بوک هم همکاری‌هایی داشته

است.

یوتیوب علاوه بر راه‌اندازی newswire دو بخش دیگر را هم برای تایید ویدئوهای خبری و پشتیبانی از آنها در سایت خود راه‌اندازی کرده است. یکی از این بخش‌ها First Draft است که در قالب آن گروهی از متخصصان روزنامه‌نگاری در شبکه‌های اجتماعی با همدیگر برای راه‌اندازی وب‌سایتی جدید همکاری می‌کنند. این وب‌سایت اختصاص به تشریح منابع و ابزاری دارد که برای تایید صحت یا عدم صحت ویدئوهای خبری به کار می‌روند.