آزاده حسینی نامگذاری دهم تیرماه با عنوان روز صنعت و معدن و تعیین هفته‌ای با این مضمون به درخواست فعالان این بخش به منظور ارائه نظرات، بررسی چالش‌ها و مشکلات اجرایی و بیان مطالبات و خواسته‌ها به سیاست‌گذاران انجام شد اما تا امروز که شاهد هجدهمین دوره برگزاری بزرگداشت صنعت و معدن هستیم، این توقع از سوی صنعتگران و معدنکاران همواره وجود دارد که رفع موانع تولید با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود، گرچه پویایی و جاری بودن فعالیت‌های صنعتی و معدنی باعث شده تا هر روز دست‌‌اندرکاران این بخش با مسائل تازه‌‌ای مواجه شوند. اقدامات حمایتی دولت یازدهم طی دو سال گذشته از بخش صنعت و معدن باعث شده تا 40 درصد از رشد اقتصادی سال گذشته مربوط به این بخش باشد. طبق آمار های اعلام شده بانک مرکزی رشد اقتصادی سال 93 معادل3 درصد بوده و امید آن می‌رود تا با حمایت ها و اقدامات توسعه‌ای بخش صنعت و معدن شاهد رشد بیشتر اقتصادی کشور باشیم.
در این راستا، ارتقای سهم صنعت و معدن از تولید ناخالص داخلی از یک سو نیازمند عزم صنعتگران و معدنکاران و از سوی دیگر اصلاح سازوکارهای بازارهای مالی در تامین مالی فعالیت‌های صنعتی به‌منظور شکل‌گیری آنها در مقیاس‌های اقتصادی، اعمال سیاست‌های مناسب پولی و مالی کارا برای توسعه بخش خصوصی و تشویق کارآفرینان در عرصه تولیدات صنعتی، شناسایی و رفع خلأهای قانونی موجود در فرآیند تولید و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعت،اصلاح فرآیند خصوصی‌سازی و مواردی از این دست است که بر عملکرد بخش صنعت تاثیر مطلوبی داشته و در مجموع نیازمند همدلی و همراهی صنعتگران و معدنکاران و دولت است.
امید آن می‌رود تا با تحقق تلاش‌های دولت در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و ... با تکیه بر اصل اقتصاد مقاومتی وشعار زیبای همدلی و همزبانی و اعتماد بیشتربه بخش خصوصی شاهد رشد و اعتلای هر چه بیشتر صنعت و معدن کشور باشیم.