دنیای اقتصاد، اصفهان، نسرین احمدی فخر: به بهانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در نشستی خبری با استاندار اصفهان به موضوع مبارزه با مواد مخدر پرداخته شد.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان مواد مخدر را یک تجارت کثیف دانست و گفت: صدهاهزار نفر به عنوان قاچاقچی حرفه‌ای در این تجارت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف مواد مخدر در استان ۹/ ۱درصد و کمتر از میزان متوسط کشوری است، افزود: اصفهان یک شهر فرهنگی و مذهبی است و همین میزان مصرف مواد مخدر در آن قابل توجه و نگران‌کننده است.

زرگرپور از تشکیل ۵ کمیته هماهنگی به‌منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: این کمیته‌ها شامل کمیته درمان و حمایت اجتماعی زیر نظر علوم پزشکی، کمیته مقابله با عرضه زیر نظر نیروی انتظامی، کمیته فرهنگی و پیشگیری زیر نظر سازمان بهزیستی، کمیته توسعه و مشارکت مردمی سازمان‌های مردم‌نهاد زیر نظر معاون سیاسی امنیتی استاندار و کمیته حقوقی و قضایی زیر نظر دستگاه قضایی هستند. استاندار اصفهان در ادامه گفت: در استان ۱۰۰ کمپ ترک اعتیاد فعال هستند که ۴۵ مورد آن مجوز از سازمان بهزیستی دارند و به بقیه مراکز که بدون مجوز فعالیت می‌کنند مهلت داده شده که نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.