گروه مسکن: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از اجرای طرحی توسط یکی از بانک‌های عامل برای تسویه حساب سریع بدهکاران شهرداری تهران خبر داد.

علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره جزئیات این طرح اظهار کرد: در قالب این طرح بانک شهر بدهی بدهکاران شهرداری را به شکل وام در اختیار بدهکاران قرار می‌دهد تا این افراد حقیقی یا حقوقی به‌صورت نقد و یکجا طلب شهرداری را تسویه کنند و همزمان از تخفیف 23 درصدی ناشی از پرداخت نقدی برخوردار شوند.


این عضو شورای شهر تهران همزمان با انتشار خبر برگزاری این جلسه در قالب گزارش روزنوشت خود عنوان کرد: بانک شهر مبالغ پرداختی به بدهکاران شهرداری را به عنوان وام برای آنها منظور می‌کند و به این ترتیب این افراد بعد از تسویه با شهرداری مابه ازای بدهی خود را به شکل اقساط ماهانه به بانک پرداخت می‌کنند.


به گزارش سایت شخصی علیرضا دبیر، او در قالب گزارش روزنوشت خود از برگزاری این جلسه با مدیران بانک شهر خبر داده و آورده است: برای بررسی گزارش دستورالعمل طرح تقسیط بدهی مودیان شهرداری تهران توسط بانک شهر داشتیم. بر اساس این دستورالعمل برای تقسیط، شهرداری تهران از مردم چک نمی‌گیرد و طرف حساب مردم بانک‌ها هستند. به این صورت که بانک مبلغ بدهی را به مودیان وام می‌دهد و در ازای آن از مردم چک دریافت می‌کند.


او در ادامه تاکید کرده است: این کار بدون کارمزد و بدون دریافت سود انجام می‌شود و در ازای آن شهرداری جایزه خوش حسابی پرداخت نقدی را که ۲۳ درصد مبلغ بدهی است به بانک می‌دهد. با این طرح هم شهرداری منتفع می‌شود و هم بانک و هم بدهی مردم تقسیط می‌شود. شهرداری در این جلسه گزارش کار را ارائه کرد.