مدل تازه عینک گوگل در راه است

گوگل بعد از شکست تجاری عینک هوشمند خود از پا ننشسته و در حال طراحی مدل جدیدی از آن موسوم به GG۱ است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تلگراف، ثبت سخت‌افزار جدیدی از سوی این شرکت در کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا بر گمانه‌زنی‌ها در این زمینه شدت بخشیده است. تمامی شرکت‌های آمریکایی باید سخت‌افزارهای تازه خود را در اختیار این کمیسیون قرار دهند تا ایمنی آنها در صورت تماس انسان‌ها تایید شود. گوگل هم این هفته محصول ناشناس جدیدی به نام A۴R-GG۱ را در اختیار کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا قرار داده است. با توجه به اینکه محصول یاد شده گوشی یا تبلت نیست، با وای‌فای و بلوتوث هم سازگاری دارد و دارای باتری داخلی قابل شارژ است، می‌توان حدس زد که گوگل در واقع یک عینک هوشمند عرضه کرده است.

ظاهرا این عینک دارای برخی قابلیت‌های خاص صوتی، سازگاری با اشعه مادون قرمز و سیستمی برای بهینه‌سازی سخت‌افزار است. برخی منابع هم این عینک را تنها یکی از محصولات پوشیدنی گوگل می‌دانند که در آینده طیف گسترده تری از آنها عرضه می‌شود.

اولین عینک هوشمند گوگل سال قبل به قیمت ۱۴۰۰ دلار روانه بازار شد که استقبال سرد از آن باعث تعطیلی خط تولید محصول مذکور شد. نگرانی‌های شدید در مورد نقض حریم شخصی از طریق عکاسی و فیلمبرداری ناخواسته هم در این مساله بی‌تاثیر نبود.