گروه خبر: فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی برخی از کاندیداهای انتخابات مجلس این روزها دردسرساز شده است. آنقدر که محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌وگو با «ایلنا»، ضمن هشدار دراین خصوص تاکید کرد: بسیاری از افراد از هم‌اکنون به شکل غیررسمی فعالیت‌ خود را برای انتخابات آغاز کرده‌اند؛ درحالی‌که این خلاف قانون است و اگر موردی در این خصوص به ما منعکس شود، حتما بدون اغماض با آنها برخورد خواهد شد. پیش از این نیز وزارت کشور در مورد فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی هشدار داده بود.


چند روز پیش نیز برخی از نمایندگان مجلس در مورد سفره‌های افطاری انتخاباتی برخی از چهره‌های سیاسی هشدار داده بودند. در همین راستا روز گذشته مقیمی تصریح کرد: این روزها گزارش‌های زیادی در مورد تخلفات انتخاباتی و فعالیت‌های متفاوتی که در حال انجام است، به دست ما می‌رسد، اما برخورد با این افراد مستلزم آن است که صحت و سقم این گزارش‌ها نیز مورد تایید قرار گیرد. تاکنون گزارشی از برخورد با تخلفات انتخاباتی به ما ارائه نشده است.


وی افزود: اخبار زیادی به ما منعکس شده که در برخی شهرستان‌ها فعالیت‌هایی در حال انجام است. برای همین وزارت کشور و شورای نگهبان باید دقت کنند تا خدای ناکرده برخی از این فرصت انتخابات سوءاستفاده نکنند. رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس اسلامی و اقداماتی که از سوی وزارت کشور برای برخورد با تخلفات انتخاباتی صورت گرفته است، گفت: در این رابطه ما از هم‌اکنون اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و با تامین نیازهای انتخاباتی، امکانات و تجهیزات را آماده‌سازی می‌کنیم. در ارتباط با تبلیغات زودهنگام نیز ستادهای ما در استان‌ها و شهرستان‌ها این موضوع را رصد می‌کنند و در حال جمع‌آوری اطلاعات لازم هستند. همزمان روز گذشته سیامک ره‌پیک، سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در مورد تخلف‌های انتخاباتی گفت: فعلا در مقام رسیدگی نیستیم و در زمان مقرر به این تخلفات رسیدگی خواهد شد.


برخورد با تخلفات فضای مجازی

در همین ارتباط روز گذشته امیر خجسته، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: از شورای‌عالی فضای مجازی درخواست کرده‌ایم که به‌صورت جدی تخلفات نامزدها در فضای مجازی را پیگیری کند. از سوی دیگر روز گذشته ایمان قربانی، مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران از صدور احکام و معرفی اعضای ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در شهرستان تهران خبر داد. در خبری دیگر سیامک ره‌پیک، سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات به خبرگزاری تسنیم گفت: ترکیب هیات نظارت بر انتخابات حدود ۱۳ استان تعیین و احکام اعضای آنها نیز صادر شده است.