عزم استاندار تهران برای رفع مشکلات تولید
استاندار تهران در اولین جلسه رو در رو برای رسیدگی به مشکلات نقدینگی برخی واحدهای تولیدی بحران زده استان تهران در سال 94، از سرمایه گذاری مشترک با خارجی ها به عنوان اهرمی برای خروج از بن بست مالی و رونق صنعت و تولید استان دفاع کرد. سید حسین هاشمی در این جلسه که با حضور معاونین استانداری، مسئولان دستگاههای اجرایی حوزه صنعت و معدن و ارگانهای ذیربط، استاندار تهران در اولین جلسه رو در رو برای رسیدگی به مشکلات نقدینگی برخی واحدهای تولیدی بحران زده استان تهران در سال 94، از سرمایه گذاری مشترک با خارجی ها به عنوان اهرمی برای خروج از بن بست مالی و رونق صنعت و تولید استان دفاع کرد.
سید حسین هاشمی در این جلسه که با حضور معاونین استانداری، مسئولان دستگاههای اجرایی حوزه صنعت و معدن و ارگانهای ذیربط، سرپرستان بانکهای عامل و جمعی از واحدهای تولیدی استان تهران در محل استانداری برگزار شد ، پس از استماع مشکلات بانکی فعالان تولید، از آغاز پیگیری جدی برای رفع موانع تولید و ایجاد مشوق‌های لازم برای مذاکره و جلب مشارکت سرمایه گذاران جدید به عرصه صنعت و تولید استان خبر داد.
وی تاکید کرد: مصوبات این جلسات در راستای سیاست های حمایتی دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات بخش تولید با قوت و قدرت ابلاغ و اجرا خواهد شد.
استاندار هشدار داد: مدیران ارشد به ویژه مدیران بانکهای دولتی و خصوصی باید شخصا در این جلسات و تصمیم گیری‌ها حضور پیدا کنند و در غیر اینصورت، مدیران کم اختیار و تصمیم گیران غایب مورد مواخذه قرار خواهند گرفت.
هاشمی در ادامه با اشاره به ضرورت اعمال تعرفه ای برای کمک به واحدهای انرژی‌بر استان تهران گفت: ارائه پیشنهادها تعرفه‌ای در این زمینه باید با همکاری و هماهنگی شرکت برق انجام گیرد و هر نوع تصمیم گیری بعد از مصوب شدن این پیشنهاداها در شورای برنامه ریزی استان اعمال و ابلاغ گردد.
استاندار همچنین در پایان جلسه رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی استان در جمع خبرنگاران گفت : امیدواریم این حرکت و ادامه این جلسات در روند بهبود تولید استان تهران موثر باشد که هم اشتغال واحدها را تثبیت می کند و هم تولید را قوام می بخشد و عمده دغدغه و نگرانیهای صاحبان صنعت را هم مرتفع می سازد.
وی در بحث اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: مهمترین سرفصل این بحث ، تصمیم‌گیری های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت جدی از کالاهای تولید داخل و ممانعت از ورود کالاهای خارجی است.
به گفته هاشمی، تعرفه کالاهای وارداتی از تعرفه های مواد اولیه کمتر است و همین روند ، به تولید ما آسیب جدی وارد می‌کند که باید سریعا چاره اندیشی شود.
استاندار با بیان اینکه کل دستگاههای اجرایی استان تهران و کشور موظف به استفاده از تولیدات داخل هستند تصریح کرد: پیگیری مستمر و جدی این اقدامات می تواند در حمایت از تولید بسیار کارساز و موفق باشد.