گروه گردشگری: «مذاکره‌کنندگان بین‌المللی هم‌اکنون در وین در تلاش برای انعقاد توافقی هسته‌ای با ایران هستند که در صورت امضای آن گردشگران خارجی بیشتری خواهند توانست سفر به ایران را تجربه کنند.» این را خبرنگار سی ان ان در تازه‌ترین گزارش این رسانه در خصوص توریسم ایران نوشته است. به گزارش میراث آریا، وی در گزارشی از سفر اخیر خود به ایران نوشت: «این روزها وقتی به سمت ایران پرواز می‌کنید، تعداد بیشتری از صندلی‌های هواپیما نسبت به گذشته پر هستند. تجار امیدوار به لغو تحریم‌ها، برای بررسی فرصت‌های همکاری به تهران سفر می‌کنند. گردشگران بیشتری نیز از شهرهای فرانکفورت، رم، استانبول و چند شهر دیگر به سمت ایران پرواز می‌کنند.»

این گزارش افزوده است: «دولت ایران می‌گوید انتظار دارد تعداد گردشگران خارجی در سال ۲۰۱۵، ۶/ ۶ درصد افزایش یابد. دولت حسن روحانی، توسعه گردشگری را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود برای احیای اقتصاد آسیب‌دیده ایران از تحریم‌ها قرار داده است. معاون رئیس‌جمهور این کشور اعلام می‌کند که صنعت گردشگری ایران هنوز راه درازی برای پیمودن دارد. وی بخشی از مشکلات را به گردن تحریم‌ها می‌اندازد، نه همه آنها را.» این گزارش با اشاره به دیگر سخنان مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از قول وی خاطرنشان کرده است: «در بازه زمانی ۱۰ ساله می‌خواهیم ۲۰ میلیون گردشگر در ایران داشته باشیم که درآمدی حدود ۳۰ میلیارد دلار نصیب ما خواهد کرد.

این هدف ماست و ما برنامه‌ای برای دستیابی به این هدف داریم. البته مطمئنا لغو تحریم‌ها به ما کمک خواهد کرد.» این گزارش اضافه کرده است: «سلطانی‌فر می‌گوید، ایران باید کارهای بیشتری برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های خود انجام دهد؛ ما به هتل‌های ۴ و ۵ ستاره بیشتری برای اسکان دادن تعداد بیشتری گردشگر نیاز داریم و سرمایه‌گذاری زیادی در سال‌های آینده مورد نیاز خواهد بود.» خبرنگار سی ان ان که در جریان سفر به ایران با برخی گردشگران غربی نیز همراه شده، از قول آنها می‌گوید که از اقامت خود لذت برده‌ و گفته‌اند مردم ایران خیلی میهمان‌نوازند.

با این همه این گزارش تاکید می‌کند که بسیاری از شهروندان غربی هنوز نگرانی‌هایی برای سفر به ایران دارند. برخی نگران امنیت و برخی دیگر نگران وضعیت سیاسی حاکم بر این کشور هستند؛ «یکی از مشکلات گردشگران خارجی این است که کارت‌های اعتباری غربی در ایران به‌دلیل تحریم‌‌ها قابل استفاده نیست. این یکی از دلایلی است که دولت امیدوار است با برداشته شدن تحریم‌ها برطر ف شود.»