میلیون‌ها مسافر و گردشگر همزمان با موج دوم سفرهای تابستانه، به مازندران سفر می‌کنند، اما زیرساخت‌های استان پذیرای میهمانانش نیست و مسافرانی که به این استان می‌روند نیز از کمبود امکانات شکایت دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شمار کم اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت، متل، هتل، هتل آپارتمان، سوئیت و ویلاهای اجاره‌ای ازجمله ضعف‌هایی است که مسافران مازندران را در تعطیلات دچار سردرگمی می‌کند؛ این در حالی است که متولیان امر معتقدند زیرساخت‌های مازندران پذیرای اقامت ۷۴۰ هزار مسافر در شبانه روز است اما آمارهایی غیررسمی نشان از ورود چندبرابری مسافر به استان دارد.

دلاور بزرگ‌نیا، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه باید با آمادگی بیشتر به سفرهای عید فطر و سفرهای بعد از ماه رمضان ورود پیدا کنیم، گفت: مازندران رتبه برتر در ارائه خدمات را به گردشگران در ایام نوروز داشت.

برای استقبال از موج دوم سفرهای تابستانه، ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از ۱۷ خردادماه به‌صورت رسمی آغاز به‌کار کرد و جلسه فوق‌العاده نیز برای هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است.

علی نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان با اشاره به در پیش بودن موج دوم سفرهای تابستان افزود: بحث نرخ‌گذاری مراکز اقامتی بسیار مورد توجه است و شاید برخی اماکن بخواهند تعطیلات بدون مسافر در ایام ماه رمضان را به‌گونه دیگری جبران کنند.

او با اشاره به اینکه این بحث را باید مدیریت کنیم، گفت: نرخ مراکز اقامتی و پذیرایی باید قابل مشاهده باشد و بازدید میدانی گسترده صورت گیرد. همچنین لازم است توجه به مسائل بهداشتی با توجه بیشتری نسبت به نرخ مراکز اقامتی مورد نظر باشد.

این مقام مسوول با اشاره به شرایط جوی گرم در مازندران، بیان کرد: گردشگران با توجه به این شرایط جوی، به‌سمت دریا راهی می‌شوند و تمهیدات لازم درباره ایمنی باید رعایت شود.

نبیان با بیان اینکه با مراکز اقامتی و رستوران‌های متخلف در محورها برخورد قاطع صورت می‌گیرد، گفت: اگر نظارت و برخوردها قاطع باشد موارد بهداشتی و قیمت‌ها در این مراکز به‌صورت قانونی اجرا می‌شود.