خبرگزاری فارس: فیس بوک با هدف کسب درآمد بیشتر به برخی صاحبان مشاغل کوچک و متوسط امکان داده تا برخی اقلام را از طریق صفحات خود در این شبکه اجتماعی به فروش برسانند. تعدادی از این فروشگاه‌های آنلاین به کاربران امکان می‌دهند محصولات مختلف را مشاهده کنند و اقلام مورد نظر را به طور مستقیم روی شبکه‌های اجتماعی بخرند.

در برخی موارد هم کاربران به سایت شرکت‌های یاد شده هدایت می‌شوند. در حال حاضر تعدادی از خرده فروشان و شرکت‌های تجارت الکترونیک در حال تست و بررسی این قابلیت‌ها روی نسخه رومیزی و موبایل فیس بوک هستند. البته اسامی این شرکت‌ها افشا نشده است. در ماه‌های اخیر فیس بوک تلاش فراوانی کرده تا خدمات تجارت الکترونیک را در وب‌سایت خود ارائه کند.

با توجه به اینکه این شبکه اجتماعی دومین سایت پربازدید جهان است از پتانسیل فراوانی برای ارائه خدمات تجارت الکترونیک برخوردار است. این ابتکار عمل ممکن است درآمد تبلیغاتی فیس بوک را هم افزایش دهد.

این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۱ هم برای ارائه خدمات تجارت الکترونیک به برخی سایت‌ها و شرکت‌ها تلاش کرد. اما این ابتکار عمل چندان مورد توجه قرار نگرفت و بعد از ۶ ماه متوقف شد.