۲۰۰ میلیون برنددر جهان موبایل تولید می‏کنند

رایورز: شرکت‌های چینی هوآوی، ژیائومی و لنوو که تا چند سال پیش حتی نام آنها شناخته نمی‏شد، در جمع پنج تولیدکننده برتر گوشی‏های هوشمند جهان قرار دارند و مرکز تحقیقاتی IDC برای فصل دوم سال ۲۰۱۵ میلادی اعلام کرده است که موج جدید گوشی‏های ارزان‏قیمت محصولات اپل و سامسونگ را تهدید می‏کند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این مرکز تحقیقاتی، در سه ماه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی ۲/ ۳۳۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶/ ۱۱ درصدی را نشان می‏داد. مرکز تحقیقاتی IDC بر اساس یافته‏های خود اعلام کرد این دومین رکورد فروش فصلی گوشی در جهان محسوب می‏شود و این مساله می‏تواند امیدبخش باشد. اما در کنار همه این آمار و ارقام، IDC برای نخستین بار مطلبی را اعلام کرد که توجه همه فعالان حوزه تلفن همراه را برانگیخت. در بخشی از این گزارش گفته شد هم‏اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون برند در سراسر جهان گوشی هوشمند تولید می‏کنند و آن را به دست کاربران می‏رسانند.

بیشتر این برندها بر تولید گوشی‏های هوشمند معمولی و سطح پایین تمرکز دارند و البته بخشی از آنها هم به تولید گوشی‏های میان‏رده مبادرت می‏ورزند. کارشناسان بر این باورند که برندهای چینی بزرگ‌ترین تهدید برای دو شرکت سامسونگ و اپل محسوب می‏شوند. بررسی‏ها نشان داده است شرکت چینی هوآوی در فصل دوم سال جاری میلادی ۴۸ درصد بر درآمدهای خود در بازار جهانی گوشی‏های هوشمند افزود و ژیائومی و لنوو هم تقریبا با همین میزان توانستند بر گستره‏ فعالیت‏های خود بیفزایند.