مراسم «فرش فیروزه‌ای» ایرانی در تئاتر شهر

برای نخستین‌بار، آیین فرش قرمز هنر تئاتر با فرش دستباف ایرانی برگزار شد و هنرمندان کشور در برابر دستبافته‌های ایرانی عکس‌هایی به یادگار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ تئاتر شهر دوشنبه شب شاهد آیین فرش قرمز تئاتر با دستبافته‌های ایرانی بود. این آیین که با استقبال چشمگیر هنرمندان عرصه سینما و تئاتر روبه‌رو شد، با همراهی مرکز ملی فرش ایران، مجموعه تئاتر شهر و نیز با همکاری شرکت سهامی فرش ایران به انجام رسید. در این مراسم سرپرست مرکز ملی فرش ایران اظهار کرد:

این اتفاق و تعامل فرش ایرانی با هنر تئاتر بهانه‌ای بود که یادآور شویم فرش ایرانی یکی از هنرهای دیرپا و دیرینه ماست. حمید کارگر با اشاره به استفاده از فرش دستباف ایرانی در این مراسم و آیین‌های بعدی مشابه در حوزه سینما و تئاتر ایران گفت: چرا برای فرش قرمز (ردکارپت) فرش دستباف ایرانی استفاده نشود و چرا ما که دارنده فرش دستبافی هستیم که حاصل دست هنرمندان بزرگ در حوزه فرش است، از آن بهره نبریم. بر پایه این گزارش، تئاتر «فصل شکار بادبادک‌ها» به کارگردانی «جلال تهرانی» و بازی «بهنوش طباطبایی» در اجرای ویژه هنرمندان خود اقدام به برگزاری مراسم فرش قرمز ایرانی کرد.