رونمایی از سیم‌کارت گردشگری تا 5 مهر

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از تکمیل ۶۰درصد طرح راه‌اندازی سیم‌کارت گردشگری خبر داد و گفت: امیدواریم تا ۵ مهر همزمان با روز جهانی جهانگردی، از این طرح رونمایی کنیم.

مرتضی رحمانی‌موحد در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه هنوز توافق با اپراتور تلفن همراه تکمیل نشده است، افزود: سیم‌کارت گردشگری جزو خدماتی است که برای گردشگران به‌ویژه خارجی‌ها طراحی شده و با سیم‌کارت‌های معمولی تلفن همراه تفاوت دارد. وی خاطرنشان کرد: این سیم‌کارت به دو زبان انگلیسی و عربی اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری ایران را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد‌، به اینترنت دسترسی آسان‌تری دارد و دارای مالتی‌مدیا‌، GPS و با قابلیت یک Handbook است.

به گفته معاون گردشگری، گردشگران با ارائه گذرنامه معتبر خود شخصا یا از طریق مدیر تور در مرزهای ورودی‌، فرودگاه‌های بین‌المللی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی یا آژانس‌های گردشگری می‌توانند به تهیه سیم‌کارت گردشگری اقدام کنند.

وی با برشمردن مزیت استفاده از این سیم‌کارت برای گردشگران خارجی، تصریح کرد: هزینه رومینگ تلفن همراه در ایران گران است و استفاده از سیم‌کارتی که در آن اطلاعات گردشگری ایران تجمیع شده، حتما بیشتر به‌کار گردشگران خواهد آمد. رحمانی‌موحد همچنین یادآور شد: این سیم‌کارت‌ها، اعتباری و با مهلت یک تا دو ماه هستند که فقط در ایران کاربرد دارند.