عکس‌های تاریخی از سیلیکون ولی

آی‌تی ایران: این عکس‌ها که توسط Doug Menuez گرفته شده در کتاب The Digital Revolution in Silicon Valley ۲۰۰۰-۱۹۸۵ منتشر شده است. این عکاس شاهد و روایتگر لحظه‌ها و ثبت‌کننده چهره‌های مشهورترین مهندسان و سرمایه‌گذاران تکنولوژی است و در یکی از مهم‌ترین دوران شکل‌گیری تکنولوژی یعنی تا قبل از بحران دات کام گرفته شده است.

برای خریدن این کتاب می‌توانید به سایت www.fearlessgenius.org مراجعه کنید. او در این کتاب درباره این عکس‌ها می‌نویسد: در سال ۱۹۸۵ من بعد از یک دوره عکاسی برای مجله نیوزویک در جریان کشتار انسانی در اتیوپی به سیلیکون ولی برگشتم و به دنبال موضوعی برای عکاسی می‌گشتم که جنبه انسانی داشته باشد. خیلی زود متوجه شدم که در همان نزدیکی در سیلیکون ولی انفجاری از نوآوری و انقلابی از تکنولوژی در حال وقوع است. موضوعی که بی تردید مشخص بود در زندگی همه ما نقش خواهد داشت. به‌‌رغم اینکه چنان علاقه‌ای به تکنولوژی نداشتم اما تصمیم گرفتم این موضوع را پیگیری کنم. در همان سال استیو جابز از اپل به شکل بدی اخراج شده بود و قصد داشت شرکت NeXT را راه‌اندازی کند. من داستان خودم را پیدا کرده بودم. از طریق دوستانم به او (استیو جابز) وصل شدم و این فرصت را یافتم تا دسترسی نامحدودی به او و تیمش برای پروژه‌ای برای مجله تایم داشته باشم.

این پروژه سه سال به طول انجامید. چون استیو جابز و بسیاری از دیگر مدیران صنعت تکنولوژی به من اعتماد داشتند من دسترسی ویژه‌ای به لابراتوارها، جلسات هیات مدیره، دفاتر و حتی خانه‌های آنها داشتم و این در حالی بود که آنها در حال شکل‌دهی دنیای جدیدی برای ما بودند.

عکس‌های تاریخی از سیلیکون ولی

عکس‌های تاریخی از سیلیکون ولی

عکس‌های تاریخی از سیلیکون ولی