اقتصادنیوز: در میان تعدادی از انواع دوربین‏ها که دقت حسگر بالای ۲۰ مگاپیکسل دارند، Nikon COOLPIX S۲۸۰۰ دوربین کامپکتی است که کمترین قیمت را به خود اختصاص داده و Canon EOS ۵D Mark III Kit ۲۴-۱۰۵ L دوربین DSLRای است که بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده است.

دوربین‏‏های عکاسی از جمله کالاهای اساسی برای زندگی به شمار می‏آیند که حتی می‏توان گفت این کالا جذاب‏ترین بازار را در میان کالاهای دیجیتال به این دلیل که می‏تواند ثبت‏کننده خاطره‏های خوب برای افراد باشد، به خود اختصاص داده است.

در میان دوربین‏ها، DSLRها از کیفیت بیشتری برخوردارند اما از آنجا که برای عکاسی‏های حرفه‏ای و خاص مناسب هستند، قیمت‏های به نسبت گرانی هم دارند و تنها طرفداران خاص خود را دارند. اما کامپکت‏ها، به‌دلیل حمل آسان، راحتی استفاده، کیفیت‏های خوب و گاه قابل رقابت بودن با DSLRها توانسته‏‏اند برای بسیاری از افراد، محبوب باشند و از آنجا که این دوربین‏ها برای مصارف خانگی و روزمره مناسب‏ترند، بسیار پرطرفدار هستند.

تعدادی از دوربین‏های باکیفیت معرفی شده که همگی از دقت حسگر بالای ۲۰ مگاپیکسل برخوردارند و از آنجا که علاوه‌بر میزان دقت حسگر عوامل دیگری از قبیل سرعت فریم‏ها، بدنه دوربین و... در کیفیت دوربین‏ها موثر است هرکدام مشخصاتی دارند که آنها را از یکدیگر متمایز ساخته است. حال با توجه به امکاناتی که این دوربین‏ها در اختیار مصرف‏کنندگان قرار می‏دهند، مشتریان می‏توانند با توجه به بودجه خود، برای خرید کالای موردنیاز اقدام کنند.

قیمت دوربین‏های با کیفیت بالای 20 مگاپیکسل در بازار