ابزارهای موبایلی خاموش روزی ۲گیگابایت اینترنت مصرف می‏کنند

رایورز: نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد حدود ۱۵ درصد ابزارهای کاربردی در گوشی‏های هوشمند آگهی‏های تبلیغاتی مخفی دارند که این آگهی‏ها به‌طور میانگین هر روز ۲ گیگابایت از حجم اینترنت کاربر را مصرف می‏کنند. بررسی‏ها نشان داده است ابزارهای کاربردی در گوشی هوشمند به واسطه عکس‏ها و ویدئوهایی که هرگز مشاهده نمی‏شوند، روزانه ۲ گیگابایت اینترنت مصرف می‏کنند.

این ابزارها همچنین می‏توانند عمر باتری و میزان پهنای باند موبایلی را کاهش دهند و به صورت مخفیانه بدون آنکه کاربر اطلاع داشته باشد، در دستگاه موبایلی فعالیت کنند و اقدامات خود را انجام دهند. این ابزارها به بخش تنظیمات گوشی دسترسی دارند و باعث می‏شوند که گوشی هرگز در حالت آماده‏باش قرار نگیرد تا باتری آن زودتر تمام شود. از دیگر اقداماتی که این ابزارها انجام می‏دهند می‏توان به اصلاح یا پاک کردن اطلاعات ذخیره شده در حافظه، پاک کردن اطلاعات مربوط به موقعیت‏های جغرافیایی کاربر و... اشاره کرد.

مرکز تحقیقاتی Forensiq با انجام این بررسی همچنین متوجه شد ابزارهای کاربردی در گوشی‏های هوشمند آگهی‏های تبلیغاتی مخفیانه را اجرا می‏کنند و بدون آنکه امکان مشاهده آنها برای کاربر وجود داشته باشد، پهنای باند گوشی را به واسطه اجرای تصاویر ویدئویی سنگین مصرف می‏کنند. این بررسی نشان داد بیش از ۱۳ درصد آگهی‏های تبلیغاتی در دستگاه‏های موبایلی اپل، اندروید و ویندوز فون هرگز توسط کاربران دیده نمی‏شوند و به فعالیت خود ادامه می‏دهند. این بررسی بر اساس ۱۶ میلیارد آگهی تبلیغاتی منتشر شده در ۱۲ میلیون دستگاه موبایلی انجام شد.