منوی کنسرت‌های موسیقی در ایران

گروه فرهنگ و هنر:‌ مرداد ماه گرم تابستان، پایتخت کنسرت‌های موسیقی شده است. همان گونه که در گزارش‌های پیشین نیز به آن اشاره کرده بودیم، همزمان با تفاهم وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای جلوگیری از لغو یکباره کنسرت‌های موسیقی، میزان رجوع گروه‌های موسیقی برای اخذ مجوز و اجرا در نقاط مختلف کشور افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

با پایان یافتن ماه رمضان و آغاز دور تازه برگزاری کنسرت‌های موسیقی در کشور، ‌به سختی می‌توان روز یا روزهایی را جست و کرد که در آن نوای موسیقی گروه‌های مختلف در نقطه‌ای از ایران جاری نشود.

برهمین اساس بسیاری از چهره‌های مطرح موسیقی کشور نه در تهران، ‌بلکه این بار در تورهای ایرانگردی یا شهرستان‌ها اقدام به برگزاری کنسرت کرده‌اند.

در گزارش پیش‌رو نگاهی اجمالی داشته‌ایم بر کنسرت‌های خوانندگان پاپ و سنتی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و همچنین در جدولی که در همین گزارش می‌بینید، ‌برنامه اجرای گروه‌ها و چهره‌های موسیقی در تهران را خواهید خواند.

تا لحظه تنظیم این گزارش تاریخ برگزاری کنسرت چند خواننده قطعی شده و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که صف صدور مجوز کنسرت‌ برای شهرهایی غیر از تهران شلوغ است. به همین دلیل باید منتظر تابستان پر هیجانی در زمینه اجراهای زنده باشیم.

احسان خواجه امیری

این خواننده همانند سایر خواننده‌هایی که فرزند کوچک دارند از برنامه‌های سفر و اجراهای زنده خود کاسته تا بیشتر در کنار خانواده و پسرش «ارشان» باشد اما با آغاز ماه مرداد تور کنسرت‌های خود را آغاز خواهد کرد تا آثار خاطره‌انگیز خود به همراه قطعات آلبوم «پاییز؛ تنهایی» را به گوش دوستدارانش در شهرهای مختلف برساند. «احسان خواجه امیری» فردا جمعه نهم خرداد و طی دو سانس در مجتمع بوعلی سینا شهر همدان اجرای برنامه دارد. بلیت‌های این کنسرت با قیمت‌ ۶۵ تا ۸۰ هزار تومان در حال حاضر به فروش می‌رسد. خواجه امیری باز هم در غرب ایران می‌ماند و یازده مرداد موعد برگزاری کنسرت او در شهر سنندج است.

بابک جهانبخش

بابک جهانبخش تور جدید کنسرت‌های خود را از تعطیلات عید فطر آغاز کرد و در شهرهای آستارا و بندرعباس برنامه داشت. او و گروهش فعلا به تهران برگشته‌اند اما قرار است که آخر این هفته باز هم به جنوب ایران سفر داشته باشند. کنسرت بابک جهانبخش امروز در سالن سینما بهمن شهر بوشهر برگزار می‌شود و او منتخبی از قطعات نوستالژیکش را در کنار دوستدارانش زمزمه خواهد کرد. همچنین جهانبخش بیست ودوم ماه جاری در شهر تنکابن برنامه خواهد داشت.

علی لهراسبی

حدود دو ماه پیش بود که علی لهراسبی اعلام کرد قصد دارد بیشتر روی پروسه تولید و انتشار آلبوم جدیدش تمرکز کند. اما از تور کنسرت‌های خود هم غافل نیست و در یک انتخاب جالب در شهرستان «اهر» روی صحنه می‌رود. شهری که سه سال پیش یک زلزله وحشتناک را پشت سر گذاشت ولی امید و زندگی در آن جریان پیدا کرده است. کنسرت علی لهراسبی در سالن ورزشی ولیعصر(عج) شهر اهر برگزار می‌شود و ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان هم به عنوان قیمت بلیت‌ها تعیین شده است.

بیژن کامکار

خواننده‌ها و گروه‌های موسیقی سنتی هم در فصل تابستان از اجراهای زنده غافل نیستند و همزمان با تولید آثار جدید کنسرت‌های خود را هم برگزار خواهند کرد. از جمله گروه «بامداد» که تا روزهای ۲۸ تا ۳۰ مرداد به خوانندگی استاد بیژن کامکار به ترتیب در شهرهای بانه، مهاباد و ارومیه روی صحنه می‌روند. بلیت فروشی این برنامه‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

سالار عقیلی

خواننده قطعه «وطنم» همانند اغلب خواننده‌ها غرب کشور را برای برگزاری کنسرت در ماه مرداد انتخاب کرده است. «سالار عقیلی» روز هشتم مرداد در سالن امام خمینی کرمانشاه اجرای برنامه دارد. او در این برنامه همراه با ارکستر سمفونیک «فخر آفرینان ایران» به رهبری «آرش میرفخرایی» روی صحنه می‌رود. «کیوان ساکت» هم سولیست تار در این برنامه است.

دنگ‌ شو

گروه «دنگ شو» بهار پرکاری را پشت سر گذاشت. آنها پس از اجرای تالار وحدت تهران به شهرهای مختلف سفر کردند ولی قول دادند که ادامه تور خود را با آغاز تابستان دنبال کنند. آنها شهر شیراز را به عنوان اولین مقصد خود انتخاب کرده‌اند. «رضا شایا» و «طاها پارسا» و سایر اعضای دنگ شو طی روزهای هشتم و نهم مرداد آثار قدیمی و جدید این گروه با سابقه را در دیار شعر و ادب اجرا خواهند کرد. گفته می‌شود که شهرهای تبریز، کرمان، کرج، بوشهر و اهواز احتمالا طی هفته‌های آینده میزبان اجراهای این گروه هستند.

آغاز تور کنسرت‌های گروه رستاک

گروه رستاک که این روزها مشغول تولید چهارمین آلبوم رسمی است از اواسط مرداد تور کنسرت خود را از ساری آغاز می‌کند. سپهر سعادتی، نوازنده و مسوول روابط عمومی گروه رستاک درباره چهارمین آلبوم گروه به هنرآنلاین گفت: این آلبوم به تازگی عمده مراحل ضبط را به پایان رسانده و موازی با آن کار ادیت قطعات نیز در حال انجام است و به‌زودی مرحله میکس و مسترینگ آن انجام خواهد شد.

این نوازنده کنترباس درباره تور کنسرت‌های گروه هم گفت: اواسط مردادماه برای چندمین بار در خدمت دوستان‌مان در مازندران و شهر ساری خواهیم بود و بعد از آن در دیگر شهرهای ایران به روی صحنه می‌رویم اما چون برخی اجراها و مجوزها در مرحله قطعی شدن یا رایزنی قرار دارد، جزئیات بیشتر را در آینده نزدیک اعلام خواهیم کرد.

سعادتی افزود: پیشنهادهای مختلفی برای اجرا در خارج از کشور داشته‌ایم و اجرایی شدن هر کدام از این پیشنهادها مشروط به عوامل گوناگونی است و با توجه به بزرگ بودن گروه موسیقی رستاک و پیچیدگی فنی اجراهای ما، طبیعتا باید مناسب‌ترین انتخاب صورت گیرد. به‌طور مثال پیشنهادهای اجرا در آمریکا داریم و امیدواریم در این مورد به نتایج قابل قبولی برسیم.وی در پایان درباره تاریخ انتشار آلبوم گفت: به‌دلیل مشغله زیاد گروه و سنگین بودن پروژه یک آلبوم، اعلام تاریخ دقیقی برای انتشار بسیار سخت و غیرواقعی به نظر می‌رسد اما گروه تمام تلاشش را می‌کند تا این اثر را طی امسال و پیش از اجراهای تهران آماده انتشار کند.

منوی کنسرت‌های موسیقی در ایران