گروه خبر: «امروز هر کس در وجودش انگیزه نادرستی دارد، بهانه‌ای پیدا می‌کند برای هجمه و توهین به دولت‌های نهم و دهم، هر کس هر چه در دست دارد، می‌زند، یک نفر سنگ و دیگری لگد می‌زند، یکی با شمشیر و دیگری با نیزه می‌زند، در واقع از ۶ جهت هجوم آورده‌اند.»محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق با این سخنان روز پنج‌شنبه در جمع یاران و حامیانش تلاش کرد به آنچه هجمه به دستاوردهای دولتی‌اش می‌خواند، پاسخ دهد. چند روزی است که او وارد فاز پاسخگویی شده است.

ابتدا شکایتی را علیه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری تنظیم کرد و روز پنج‌شنبه نیز در جمع یارانش در دانشگاه ایرانیان، به پاسخگویی پرداخت؛ هرچند گفت: «قصد ندارد پاسخ هجمه‌های گسترده به دولت‌های نهم و دهم را بدهد.» او در عین حال وعده پیروزی هم به نزدیکانش داد. بسیاری بر این نظرند که رفتار تازه احمدی‌نژاد تاکتیکی انتخاباتی است. تاکتیکی که نزدیکانش نیز روز پنج‌شنبه از آن پیروی کردند و هر کدام به نوعی با انتقادهای تند از دستاوردهای دولت یازدهم انتقاد کردند.

سخنران اصلی این همایش محمود احمدی‌نژاد بود. او در بخش دیگری از واکنش‌هایش به آنچه هجمه به دولت‌های نهم و دهم توصیف می‌کرد، با بیان اینکه ما اهل دعوا و فحاشی نیستیم، گفت: «این اعمال متعلق به عقب افتاده‌های تاریخ است، ما به کسی جز آمریکا هجمه نمی‌کنیم.»به گزارش خبر‌آنلاین، احمدی‌نژاد علت اصلی هجمه‌ها و فشارهای وارده به دولت‌های نهم و دهم را ایستادگی بر مبانی انقلاب و کوتاه نیامدن از آرمان‌ها ذکر کرد و گفت: «رهبر معظم انقلاب دو علت را برای حمله به دولت‌های نهم و دهم ذکر کرده‌اند که در آخرین دیدارشان با هیات دولت دهم نیز این دو مورد را متذکر شدند؛ یکی زنده کردن ارزش‌های انقلاب و سردست گرفتن آنها و دیگری خدمت به مردم. ما معتقد نیستیم کامل بودیم و صد در صد توانستیم آرمان‌ها را حفظ کنیم، اما برگ سبزی بودیم تحفه درویش و با همه توانمان روی آرمان‌ها ایستادیم.»رئیس‌جمهوری سابق با بیان اینکه ما موجودیتی نداریم؛ الا به همان میزانی که در مسیر امام عصر (عج) قدم برمی‌داریم، تاکید کرد: «در دنیا خیلی‌ها از عدالت و آزادی سخن گفتند اما در عمل پوست مردم را کندند، امروز می‌بینیم چه خفقانی در جهان وجود دارد.

با این وجود، آینده بسیار روشن است و پیروزی انتظار ما را می‌کشد.»احمدی‌نژاد در نشست سراسری تبیین مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام(ره)، با بیان اینکه دشمنان با طراحی بسیار پیچیده و خباثت‌آمیز، هجمه‌ای گسترده و همه‌جانبه علیه امام و خط امام به راه انداخته‌اند، گفت: «تقاضای من این است که از این به بعد مواضعی را که در فضای کشور و فضای بین‌الملل مطرح می‌شود، با مواضع امام تطبیق بدهید، خواهید دید که تمام اندیشه‌های امام (ره) زیر سنگین‌ترین بمباران‌ها قرار دارد، حتی اسم امام را می‌آورند و ایشان را تکریم می‌کنند؛ اما در عمل نابودی اندیشه‌های او را دنبال می‌کنند.»محمود احمدی‌نژاد را در این همایش یاران نزدیکش همچون مجتبی ثمره‌هاشمی، مجید نامجو، علی نیکزاد، خسرو معتضد، مرتضی تمدن، علی‌اکبر جوانفکر، مهدی غضنفری و بهروز مرادی همراهی می‌کردند.

در این بین هر چند سایت دولت بهار نزدیک به محمود احمدی‌نژاد نامی از اسفندیار مشایی نبرده است، اما روز گذشته عکسی در فضای مجازی منتشر شد که مشایی را در حال ورود به این همایش نشان می‌داد. به هر ترتیب روز پنج‌شنبه پس از محمود احمدی‌نژاد نوبت به یارانش بود تا در نشست سراسری تبیین مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام (ره) سخنرانی کنند.

دفاع احمدی‌نژادی‌ها ‌از دولت‌های نهم و دهم

خسرو معتضد که زمانی به عنوان استاد تاریخ در صداوسیما برنامه داشت در این همایش گفت: آقای دکتر احمدی‌نژاد آمد و رفت و انصافا زحمت کشید که در تاریخ ماندگار شد. همین مسکن مهر، که مردم با درآمد بسیار کم در سراسر کشور صاحب خانه شدند. این کار در تاریخ ماندگار شد. به گزارش سایت دولت بهار، وی گفت: روحیه سخت گیری در مورد سیاست خارجی دکتر احمدی‌نژاد ستودنی بود. وی افزود: شما باور می‌کنید هر جا ایران به کشورهای غربی اعتماد کرد، به ایران خیانت کردند به همین فرانسه اعتماد کردیم و خیانت کرد؛ در عهدنامه گلستان و ترکمنچای فرانسه به ایران خیانت کرد. در جنگ به نفع روس‌ها، پشت ما را خالی کردند و ما شکست خوردیم.

در ادامه مجید نامجو، وزیر نیروی دولت احمدی‌نژاد در دولت دهم از روال طراحی سدها دفاع کرد. یکی از این سدها سد گتوند است که این روزها انتقادها نسبت به ساخت آن از یکسو و تاثیر آن بر کیفیت آب کارون شدت گرفته است. او در همین ارتباط گفت: در مورد سد گتوند، مطالعات اولیه در دولت سازندگی و در سال ۱۳۷۵ توسط مشاور خارجی انجام شد. این سد، سد بزرگی است و باید مدیریت شود.

نمک‌ها مشخص است کجاست و باید به چه شکلی این نمک‌ها هدایت شود.مهدی غضنفری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت نیز در این همایش گفت: آمارها نشان می‌دهد که ظرفیت تولید در دولت‌های نهم و دهم در بخش‌های مختلف از ۳/ ۱ برابر تا بیش از ۲ برابر افزایش داشته است. وی همچنین گفت: مدام می‌گفتند ارتباط قطع بود، دولت با خارج کار نمی‌کند. ارتباط تجارت ما با دنیا در همین شرایط تحریم ۲/ ۳ برابر شده بود.شمس‌الدین حسینی، وزیر سابق اقتصاد نیز ضمن دفاع از ساخت مسکن مهر و توزیع یارانه در بین مردم گفت: نقدینگی در همین دو سال ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در مقابل کاری که این دولت انجام داد توزیع سبد کالا بود! با یک بسته ماکارونی می‌خواهید امنیت غذایی مردم را تامین کنید؟علی نیکزاد، وزیر سابق راه و شهرسازی هم با دفاع از ساخت مسکن مهر گفت: به ما می‌گویند شما در بیابان خانه ساختید. اشکالی ندارد، ما در بیابان خانه ساختیم، شما لطف کنید شیر آبش را وصل کنید.