به نظر می‏رسد شرکت اینتل در برنامه‏ های جدید خود به ساختاربندی پلت‌فرم‏های میزبان پردازنده‏ها دست زده است و برای این امر، ۶ رده مختلف را در نظر گرفته است.

به گزارش «ایتنا» ، اینتل قصد دارد بازار پردازنده‏ها را دستخوش تغییراتی مثبت کند و به همین دلیل نیز اقدام به ایجاد ۶ بخش مجزا برای تعیین موقعیت در بازار و قیمت‏گذاری برای پردازنده‏ها کرده است. نخستین رده در این میان به بازی‏های کامپیوتری و به صورت کلی، ساختارهای نیازمند به پردازش‏های سنگین اختصاص دارد، در جایگاه دوم نیز پردازنده‏های مورد نیاز برای پخش و پردازش موسیقی یا فایل‏های ویدئویی با کیفیت بالا حضور دارند. رده سوم به دستگاه‏های All in One باز خواهد گشت و در چهارمین رده نیز شاهد حضور مینی پی‏سی‏ها هستیم.

رده بعدی مربوط به All In Oneهای قابل حمل خواهد بود و در نهایت نیز دسته کامپیوترهای دانگلی (کامپیوترهایی که روی یک دانگل یواس‏بی قرار دارند) قرار گرفته‏اند. از جمله نکات جالب اینجا است که تنها یکی از این ۶ رده به پشتیبانی مستقیم از گوگل کروم خواهد پرداخت، ولی هر ۶ رده برای پشتیبانی از نسخه‏های سیستم‏‌عامل ویندوز طراحی شده‏اند. در ماه آینده میلادی شاهد عرضه و رونمایی محصولاتی جدید در سری K از پردازنده‏های اینتل خواهیم بود که شامل مواردی مانند Core i۷-۶۷۰۰K و چیپ‌ستZ۱۷۰ نیز خواهد بود.

این امر موجب می‏شود تا عرضه سری جدید این شرکت یعنی Skylake-S و Skylake-U و همچنین چیپ‌ست‏های H۱۷۰/ B۱۵۰، به ماه سپتامبر (دو ماه بعد) موکول شوند. سری Skylake در ماه‏های پایانی سال ۲۰۱۵ (پاییز) روانه بازار مصرف خواهد شد و در ماه‏های نخست سال آینده میلادی نیز شاهد عرضه پردازنده‏های ۶ هسته‏ای و ۸ هسته‏ای این شرکت خواهیم بود که با نام Broadwell-E شناخته شده و از LGA ۲۰۱۱-۳ استفاده می‏کنند. این پردازنده‌ها با پشتیبانی از چیپ‌ست X۹۹ و حافظه DDR۴ می‏توانند بسیار سریع‏تر از پردازنده‏های امروزی اینتل عمل کنند.