اتمام طرح‌های نیمه‌تمام خوزستان در اولویت

دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان گفت: تعداد طرح‌های نیمه‌تمام استان بسیار زیاد است و تلاش برای تکمیل این طرح‌ها ضروری است.

مقتدایی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: بیشترین دغدغه ما اتمام طرح‌های نیمه‌تمام استان است و باید برای حل این مشکل راهکار مناسبی انتخاب و اجرا کنیم. استاندار خوزستان با بیان اینکه ۷۰ طرح خاص در دستور کار استانداری قرار دارد، بیان کرد: تمام این طرح‌ها با استفاده از امکانات استان تا پایان سال مالی به بهره‌برداری خواهند رسید. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان نیز با بیان اینکه عامل کاهش اعتبارات استان، کاهش درآمدهای نفتی است، اظهار کرد:

کاهش اعتبارات استان‌های نفت‌خیز بیشتر از سایر استان‌ها بوده، به‌گونه‌ای که اعتبارات استان خوزستان ۱۰ درصد بیشتر از سایر استان‌های دیگر کاهش یافته است. امید حاجتی افزود: اعتبارات استان در سال جاری ۴/ ۱ درصد معادل ۱۳۵ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته کاهش داشته که این مساله بیانگر کاهش سهم استان از اعتبارات کشوری است.

وی در خصوص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های ناتمام استان گفت: برای اتمام این طرح‌ها به ۲۹۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است. حاجتی تصریح کرد: ۴۹۷ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان ابلاغ و برای توزیع مناسب آن ۳ سناریو توسط سازمان برنامه‌ریزی و بودجه طراحی شده است که در این جلسه با رای اکثریت اعضای این شورا، مقرر شد ۵۰ درصد از این بودجه برای اتمام پروژه‌هایی که دارای پیشرفت بالای ۸۰ درصد هستند، هزینه شود. وی ادامه داد: ۵۰ درصد باقی‌مانده نیز به طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان‌هایی اختصاص داده می‌شود که ازطرح‌های ۸۰ درصد سهمی نداشته‌اند و اعتباری به آنها تخصیص داده نشده است.