گروه گردشگری: در هفته فرهنگی کرمان که از شانزدهم تا بیست‌وسوم مرداد خواهد بود، نمایشگاهی به‌منظورآگاهی‌‌بخشی درباره پتانسیل‌ها و ارزش‌های گسترده مادی، معنوی و تاریخی استان کرمان، در مرکز نمایشگاهی برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار و رئیس جشنواره فرهنگی - اقتصادی کرمان در نشست خبری که صبح دیروز با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری کرمان برگزار شد، گفت: کرمان بزرگ‌ترین استان کشور است که شامل استعدادهای درخشان در عرصه اقتصادی و فرهنگی است.

وی افزود: در موضوع معادن، کرمان بزرگ‌ترین معادن خاورمیانه را در اختیار دارد و در حوزه گردشگری پتانسیل‌های بالایی برای جذب سرمایه گردشگران خارجی در این استان وجود دارد.

استاندار کرمان تاکید کرد: این جشنواره فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر جوانان با فرهنگ بومی و اصیل ایرانی است و می‌تواند راهکار مناسبی برای مقابله با خودباختگی‌های فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: این جشنواره به مدت ۶ روز به معرفی توانمندی‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان و فرصت‌های جذب کارآفرینان می‌پردازد و از همه بخش‌های علاقه‌مند دولتی و خصوصی دعوت می‌شود برای توسعه اقتصاد روستایی، کشاورزی، صنعتی، صادرات فرش، صادرات پسته و سایر محصولات غذایی در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

رزم حسینی گفت: در این نمایشگاه و در فضایی ‌۷ هزار متر مربعی، به معرفی قابلیت‌های استان کرمان پرداخته خواهد شد که یکی از این ظرفیت‌ها، بزرگ‌ترین شبکه ریلی کشور در این استان است. وی با اشاره به اینکه استان کرمان پیشینه ۵۰۰ساله در صادرات فرش دستباف دارد، افزود:‌ از ۱۴۰ هزار متر مربع صادرات فرش در کشور، ۳۰ درصد به استان کرمان اختصاص دارد. رزم‌حسینی در ادامه اظهار کرد: ۲۰۰ طرح جدید درعرصه فناوری به همراه طرح همیاران آب از جمله محورهای اصلی این جشنواره خواهد بود.

رئیس جشنواره فرهنگی-اقتصادی استان کرمان همچنین در خصوص استخراج مس در معادن استان کرمان گفت: با توجه به اینکه ۸۵ درصد تولید مس کشور به استان کرمان اختصاص دارد لذا این جشنواره فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت تولید مس و صادرات آن است.