ایرنا: ایتالیا نیز مانند سایر کشورهای اروپایی در تلاش برای ارتقای روابط با تهران است؛ به‌طوری‌که، پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه و فدریکا گوییدی وزیر توسعه اقتصادی در روزهای ۱۳ و ۱۴ مرداد در راس هیاتی تجاری به تهران می‌آیند تا نخستین گام‌های واقعی را در بازار ۸۰ میلیون نفری ایران که درهایش پس از توافق هسته‌ای باز شده است، بردارد. شرکت‌های ایتالیایی نیز در بخش‌های مختلف اقتصادی قبل از توافق هسته‌ای در صف امضای قرارداد با طرف ایرانی قرار گرفته اند. بازار مصرفی ایران برای شرکت‌های بحران‌دیده ایتالیایی یک فرصت طلایی و حیاتی برای ادامه فعالیت آنها محسوب می‌شود. فضای اقتصادی به وجود آمده بعد از توافق وین، رقابت میان شرکت‌های اروپایی را که درصدد جبران موقعیت از دست رفته در ایران هستند، افزایش داده است.


معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از برگزاری اجلاسی بزرگ با حضور صاحبان شرکت‌ها و صنایع عمده ایتالیایی طی چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: هیات تجاری عالی‌رتبه ایتالیایی به سرپرستی خانم فدریکو گوییدی وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در این اجلاس شرکت خواهد کرد.


علی اکبر فرازی با بیان آنکه این هیات عالی‌رتبه تجاری ایتالیایی سه شنبه این هفته وارد تهران خواهد شد، افزود: وزیر امور خارجه ایتالیا نیز این هیات را در سفر به تهران همراهی خواهد کرد، هیات ایتالیایی علاوه بر دیدار با مقامات سیاسی و عالی‌رتبه کشورمان، با همتایان ایرانی خود درخصوص چگونگی توسعه مناسبات در بخش‌های مختلف اقتصادی با یکدیگر به گفت‌وگو خواهند پرداخت. وی تصریح کرد: مدیران ارشد شرکت‌های بیمه ساچه، بانک‌های معتبر، شرکت‌های خودروسازی، داروسازی، شرکت نفتی امی و شرکت‌هایی که در زمینه آب، نیرو، انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارند در این هیات ایتالیایی حضور دارند.


فرازی با تاکید براینکه اتاق بازرگانی ایران روز چهارشنبه این هفته میزبان این هیات عالی‌رتبه تجاری ایتالیایی است، اظهار کرد: از طرف‌های ایرانی اعم از مدیران شرکت‌های ایرانی و مسوولان بخش‌های دولتی و خصوصی برای حضور در این اجلاس دعوت به عمل آمده که امیدواریم آنها با مذاکره با همتایان ایتالیایی خود به نتایج مثبتی دست یابند.