گروه بنگاه‌ها: رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ کشور گفت: طبق آمارهای موجود ارزش واردات لنت ترمز به کشور 500 میلیارد تومان است در حالی که تنها 20 درصد لنت ترمز مصرفی کشور را تولیدکنندگان داخلی تامین و بقیه آن از طریق واردات تامین می‌شود.

سیدحسین لاجوردی افزود: دغدغه اصلی تولیدکنندگان داخلی، واردات اجناس بی‌کیفیت به کشور است به گونه‌ای که این موضوع تولیدکنندگان اصلی کشور را به حاشیه رانده به همین دلیل کارخانه‌های تولید لنت ترمز داخل یا تعطیل شده‌اند یا در حال تعطیلی هستند. وی گفت: صحبت ما این نیست که واردات متوقف شود، واردات باید وجود داشته باشد که به واسطه وجود رقیب، تولیدکنندگان داخلی مجبور به افزایش کیفیت تولیدات خود شوند. اما شکایت ما از واردات کالاهای بی‌کیفیت به صورت بی‌رویه است. مدیرعامل شرکت جهان‌لنت افزود: درحال حاضر با رکود اقتصادی و کم شدن قدرت تولیدکنندگان، واردات نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است که این موضوع خطر بزرگی برای تولید کشور است.


وی درباره راه‌حل این مشکل گفت: پیشنهاد ما تغییر تعرفه به نفع تولید داخلی است. زیرا در حال حاضر به علت پایین بودن تعرفه واردات، قیمت کالاهای وارداتی در بعضی از موارد کمتر از قیمت کالاهای داخلی است. این در حالی است که مسوولان باید از فروش کالاهای تقلبی در بازار جلوگیری کنند.