گروه بنگاه‌ها، فاطمه بهادری: مراسم تودیع و معارفه مدیران‌عامل بانک مهر اقتصاد روز گذشته با حضور جمعی از مدیران بانکی کشور و مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج برگزار و هفت برنامه راهبردی مدیرعامل جدید اعلام شد.

در ابتدای این مراسم غلامحسین تقی‌نتاج، مدیرعامل سابق بانک مهر اقتصاد گفت: بیش از ۱۲ میلیون مشتری و بیش از ۶ هزار نیروی انسانی و ۱۸۶ هزار سهامدار خرد در بانک حضور دارند.

وی افزود: بازنگری سند راهبردی، تدوین شاخص‌های استراتژیک، همسویی و یکپارچه‌سازی سازمانی، ایجاد همسویی بودجه با راهبردها، همسویی نیروی انسانی با راهبردهای بانک، سناریو‌سازی به‌منظور تسهیل فرآیند تصمیم‌گیری مدیران ارشد سازمانی و همسویی شاخص‌های توسعه فعالیت با راهبردهای بانک از جمله اقدامات در راستای تحقق اهداف و استراتژی‌های بانک مهر اقتصاد است. نتاج با تاکید براینکه امروز هیات‌مدیره جدیدی به بانک مهر اقتصاد وارد می‌شوند، تصریح کرد:این هیات‌مدیره توسط بانک مرکزی تایید صلاحیت شده‌اند.

وی سرانه سپرده به نیروی انسانی را هفت میلیارد تومان وتسهیلات به نیرو را ۷/ ۴میلیارد تومان اعلام کرد وگفت:طرح حمایت از کالای ایرانی در بانک مهر اقتصاد کلید خورده واین تسهیلات با نرخ ۱۶ درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیردکه بازار بکری در اقتصاد کشورمان است. در ادامه دکتر غلامرضا نوشادی، مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج با بیان اینکه ماهیت بانک‌ها تجاری است، اظهار کرد:این بحث باعث تغییرات در بنیاد تعاون بسیج نیز شده است. وی اظهار کرد: تنها مانع بر سر راه ارائه مجوز به بانک مهر اقتصاد، رعایت سقف ذی‌نفع واحد و فروش سهام به سهامداران جدید است.

وی با تاکید براینکه چهار نفر از پنج نفر عضو هیات‌مدیره انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: در روزهای آینده با برگزاری مجمع عمومی به‌طور فوق‌العاده، ترکیب اعضای هیات‌مدیره نیز مشخص خواهند شد. در ادامه سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل جدید بانک مهر اقتصاد نیز با بیان اینکه نقش سیستم بانکی در هر کشور راهبردی است، گفت:شبکه بانکی کشور به‌عنوان مهم‌ترین ابزار با همه تلاش خود در جهت شکوفایی کشور و بهبود فرآیندها نقش ایفا می‌کند. به گفته ایمانی، الحاق به شبکه شتاب، تقویت واحدهای ارزی و صرافی و رقابت با بانک‌های کشور به‌خصوص بانک‌های دولتی که از شرایط بهتری در جذب منابع برخوردارند از جمله برنامه‌های پیش‌روست.

وی بالا بودن قیمت تمام شده پول، بالا بودن معوقات بانکی، بالابودن نسبت دارایی ثابت به سرمایه و پایین بودن کفایت سرمایه و اتکای صرف درآمد به اعطای تسهیلات، عدم توسعه بانکداری الکترونیک و ناکارآمدی برخی شعب را از مهم‌ترین چالش‌هایی دانست که باید با ارائه نقشه راه از طریق ارائه بسته‌های جامع پولی با آن مبارزه کرد.