شرکت تولیدکننده مرورگر Opera فروخته می‌شود

همکاران سیستم: شرکت نروژی Opera که مرورگر اینترنتی خود را با همین نام تولید می‌کند پس از آنکه گزارش مالی یک سال کامل خود را هفته گذشته منتشر کرد و با کاهش درآمدها مواجه شد، به فروش می‌رسد.به گزارش وب‌سایت Zdnet، شرکت Opera اعلام کرد که برای پاسخگویی به منافع استراتژیک خود از سوی بخش‌های مختلف، در حال حاضر به دنبال خریدار می‌گردد.

هیات مدیره Opera نام مراکز ABG Sundal Collier و Morgan Stanley International را به عنوان مشاوران اصلی برای بررسی استراتژیک این شرکت معرفی کرد و توضیح داد که بازبینی آنها در نیمه دوم سال جاری به اتمام می‌رسد.

این شرکت که به واسطه مرورگر اینترنتی خود برای رایانه‌های رومیزی و دستگاه‌های موبایلی شهرت جهانی دارد، طی چند سال اخیر از طریق خرید شرکت‌های مختلف و ورود به بازارهای جدید توانست کسب‌و‌کار تبلیغات آنلاین خود را رونق دهد.

شرکت Opera روز جمعه اعلام کرد یک شرکت برزیلی را با نام Bemobi خریده است. این شرکت که در زمینه تولید ابزارهای موبایلی با قابلیت اشتراک و بازی‌های ماجراجویی فعالیت می‌کند، بر بازار منطقه آمریکای لاتین تمرکز دارد و فروشگاه ابزارهای موبایلی Opera را ارتقا می‌دهد.

شرکت Bemobi بیش از ۶ میلیون مشترک را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌گذارد و به آنها امکان می‌دهد تا بتوانند با شناسایی بهتر بازار، درآمد بالاتری کسب کنند. شرکت Opera توضیح داد که Bemobi به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار امکان می‌دهد به جای فروش ابزارهای کاربردی به صورت فردی، سرویس‌های اشتراک پولی را برای بازی‌ها و ابزارهای موبایلی ارائه دهند.