۶۰درصد کسب‌وکارها به دنبال فناوری‏های سازمانی

رایورز: مرکز تحقیقاتیForrester گزارش جدیدی را با عنوان «ضروریات فناوری‏های مرتبط با کسب‌وکار در عصر مشتری‏مداری» منتشر و آمارهایی را در این زمینه ارائه کرد.

به گزارش زد.دی.نت، در این گزارش گفته شد کسب‌وکارهای سراسر جهان این روزها ترجیح می‏دهند سیاست‌های خود را از فناوری اطلاعات به فناوری‏های سازمانی تغییر دهند و گام‏های پیش‏رو را مبتنی بر نتایج حاصل از تحلیل داده‏ها بردارند. براساس این گزارش گفته شد بین سال‏های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی میانگین درآمد کسب‌وکارهای بزرگ که به صورت گسترده در حوزه فناوری‏های سازمانی سرمایه‏گذاری کردند رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرد و در مقابل سازمان‏هایی که در این زمینه سرمایه‏گذاری کمتری انجام دادند با رشد ۲۶ درصدی درآمدهای خود مواجه شدند.

سازمان‏هایی که بخش اعظم بودجه خود را به استفاده از فناوری‏های ابری و خدمات تحلیل داده اختصاص دادند طی ۱۲ ماه گذشته موفق شدند رشد ۴۷ درصدی را تجربه کرده و همچنین ۶۰ درصد سازمان‏های بزرگ جهان اعلام کردند ظرف ۱۲ماه آینده سراغ این فناوری‏ها می‌روند.

حدود دوسوم سازمان‏هایی که سرمایه‏گذاری در این زمینه برای آنها اهمیت فراوان داشت اعلام کردند که فناوری به یک عامل متمایز برای آنها تبدیل شده است تا بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند و در مقابل، یک‏چهارم سازمان‏هایی که هیچ‌گونه سرمایه‏گذاری در این زمینه نکردند گفتند که نسبت به سال گذشته پیشرفتی در مقابل رقبا نداشته‏اند. این بررسی همچنین نشان داد سازمان‏هایی که طی یک سال گذشته بر سرمایه‏گذاری‏های خود در حوزه فناوری افزوده‏اند، بیشتر توانسته‏اند تجربیات کاربری را در اولویت فعالیت‏های خود قرار دهند تا به صورت دقیق‏تر به نیاز مشتریان خود پاسخ گویند.