قلمی برای دیجیتالی ‏کردن یادداشت‏ها

مبتکران قلم ابداعی جدیدی ارائه داده‏اند که آنچه را که کاربر می‏نویسد یا طراحی می‏کند، دیجیتالی می‏کند. به گزارش (ایسنا)، این قلم Stylograph نام گرفته و جدیدترین قلمی است که عمل نت‏برداری را دیجیتالی می‏کند. این قلم دارای بدنه‏ای به شکل مثلث با گوشه‏های انحنادار است و این شکل، نگه‏داشتن آن را برای کاربر آسان می‏کند.

محفظه این قلم از مس ساخته شده و نوعی نت‏پد A۵ پوشیده‏شده از چرم نیز به همراه آن ارائه می‏شود. این پد حاوی ۱۹۲ برگه با صفحه دارای الگوبندی ویژه است و الگوی روی کاغذ به قلم امکان حس‏کردن چگونگی حرکت آن و ضبط‏کردن متن یا تصاویر ایجادشده توسط کاربر را می‏دهد. درحالی که می‏توان از این قلم برای نوشتن و بدون نیاز به کاغذ مخصوص استفاده کرد، امکان دیجیتالی‏ کردن خروجی آن بدون وجود این کاغذ ویژه وجود ندارد. بر اساس اعلام شرکت سازنده، قلم Stylograph را می‏توان برای دو روز کامل به‌کار برد و قلم، نوشتار و طراحی‏ها را روی واحد ذخیره‏ کننده داخلی آن ضبط می‏کند.

کاربر می‏تواند محتوای ضبط‏شده را از طریق بلوتوث به تلفن همراه انتقال دهد و برنامه‏های نرم‏افزاری اندروید و iOS همراه قلم، عملیات‏هایی مانند ویرایش، تبدیل موادضبط‏شده به فرمت‏های مختلف و به اشتراک‏گذاشتن آن با دیگران را فراهم می‏کنند. قلم Stylograph از طریق میکرویو‏اس‏بی شارژ می‏شود و به همراه یک کارتریج ۷/ ۰ میلی‏متری ارائه می‏شود.

این قلم از ماه سپتامبر از طریق پیش‌فروش آنلاین در دسترس خواهد بود.