گروه بنگاه‌ها: هفتمین نشست شورای هماهنگی مدیران روابط‌عمومی صنعت بیمه در بیمه آرمان و در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه، در این نشست که با حضور مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مدیران روابط‌عمومی شرکت‌های بیمه برگزار شد، علی فتحعلی مدیرعامل شرکت بیمه آرمان به ایراد سخنرانی پرداخت. فتحعلی ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدیران روابط عمومی صنعت بیمه در شرکت بیمه آرمان با اشاره به اهمیت روابط عمومی در صنعت بیمه، مدیران روابط‌عمومی را محرم مدیران عامل و مجری وظایف درون و برون‌سازمانی فراوانی دانست. مدیرعامل شرکت بیمه آرمان در این نشست حداقل هفت نقش محوری را از وظایف مهم روابط عمومی شرکت‌های بیمه دانست و افزود:

این واحد سازمانی ‌باید در تشخیص نیازها، توانمندی برآورده شدن نیازها با حفظ ایجاد مطلوبیت برای مشتری(بیمه‌گذار) و منافع برای بیمه‌گر، ایجاد مطلوبیت برای بیمه‌گذار و رضایت مشتری، شناسایی سطح قدرت خرید مردم، بررسی شبکه‌های توزیع و فروش، انتقال سریع ارتباطات بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر، همکاری با واحدهای فنی در اعلام قیمت‌ها و ارتباط موثر با مشتری نقش موثر و محوری ایجاد کند.

وی در تشریح این مهم که مدیر روابط‌عمومی نقش درون‌سازمانی و برون‌سازمانی دارد تاکید کرد: ارتباط برون‌سازمانی یعنی مدیر باید متوجه بشود که مردم راجع به بیمه چه فکر می‌کنند و بیمه را چگونه می‌بینند. مدیر باید ببیند که وقتی اطلاعات را به داخل سازمان آورد قدرت تحلیل داشته باشد که شرکت بیمه تا چه اندازه توانمندی رفع نیاز‌ها را دارد؟ فتحعلی افزود: ارتباط درون‌سازمانی یعنی مدیر سازمان باید از داخل سازمان هم شناخت داشته باشد و آن را خوب بشناسد، با مدیران فنی، مالی، اداری ارتباط داشته باشد و مسائل شرکت را خوب بداند. شناخت از مسائل درونی شرکت در ارتباطات بیرونی موثر و در ارتباطات درونی سبب افزایش انسجام سازمانی می‌شود.