ساخت نخستین شهرک نمایشگاهی کشور در اصفهان

دنیای اقتصاد، اصفهان: در مراسمی با حضور وزیر امور خارجه کلنگ ساخت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در این مراسم گفت:‌ اصفهان نمایشگاه بزرگی از ایران‌ زمین است.

وی افزود: این شهر، نمایشگاهی بزرگ از آثار هنری هنرمندان و صنایع دستی بی‌بدیل جهانی است. همچنین اصفهان نمایشگاه صنعت زیبای ایرانی است و صنایع این استان در کشور سرآمد هستند. از سوی دیگر از UCF گرفته تا تاسیسات نطنز، اصفهان نمایشگاه بزرگ انرژی هسته‌ای کشور است.

ظریف تاکید کرد: حرکتی که امروز برای ایجاد شهرک نمایشگاهی کشور در اصفهان آغاز می‌شود، یک ضرورت است تا گوشه گوشه اصفهان برای جهانیان هم به نمایش در آید.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا صنایع اصفهان در شرایط بهتری به دنیا عرضه شود، اظهار امیدواری کرد: این طرح دو سال دیگر به بهره‌برداری برسد.

استاندار اصفهان نیز در این مراسم از کلنگ‌زنی پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان به‌عنوان حرکتی بزرگ در کشور و منطقه یاد کرد. رسول زرگرپور گفت: استانی که از لحاظ صنعتی، کشاورزی و میراث فرهنگی از استان‌های اول کشور است، نمایشگاه مناسبی نداشت و امیدواریم این طرح در زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسد.

جمالی نژاد، شهردار اصفهان نیز در این مراسم گفت: از اهداف مدیریت شهری اصفهان، ارتقای جایگاه بین‌المللی این شهر در زمینه گردشگری خلاق و ارتقای دیپلماسی شهری و چند جانبه است و نمایشگاه بزرگ اصفهان به همین منظور طرح ریزی شده است.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه بزرگ اصفهان در حالی کلنگ‌زنی شد که از این طرح به‌عنوان مدرن‌ترین مرکز نمایشگاهی خاورمیانه و نخستین شهرک نمایشگاهی کشور یاد می‌شود.

رسول محققیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز گفت: مساحت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در مجموع ۴۷ هکتار پیش‌بینی شده است که در فاز اول اجرای ۱۷ هکتار آن پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به امکانات و ساختارهای در نظر گرفته شده در این ابر طرح ملی، این طرح تاثیر قابل توجهی در رشد صنعت نمایشگاهی و رشد صادرات کشور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با حمایت مدیران استان و استانداری و شهرداری، فاز اول این طرح در دو سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با اشاره به تاثیر این طرح در اقتصاد گردشگری به‌ویژه گردشگری تجاری و نمایشگاهی اظهار کرد: قطعا برخورداری استانی مانند اصفهان که در بخش‌های مختلف پیشتاز کشور است و در بعد گردشگری و توریسم نیز جذابیت زیادی برای مردم جهان دارد، از چنین طرحی می‌تواند باعث موفقیت استان در بخش گردشگری تجاری شود و از این پس اصفهان می‌تواند میزبان بسیاری از هیات‌های تجاری خارجی و مشارکت‌کنندگان بین‌المللی باشد.